پرورش دانشجوی کارآفرین و مهارت آفرین ممکن می شود

 به گزارش سیناپرس اصفهان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه های جامع علمی و کاربردی، ظهر امروز در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود 27 سال پیش این دانشگاه افتتاح شد .

 وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمان خود  منحصر به فرد بوده است،گفت: دانشگاه های نسل اول آموزش محوربودند و بعد ازآن دانشگاه های نسل دوم ، پژوهش محور هم شدند و  نسل سوم دانشگاه ها، دانشگاههای مهارتی است که در زمینه حل مشکلات کشور گام بر می دارد .

بروجردی تصریح کرد: از نظر اغلب افراد جامعه، بیکاری و نبودن شغل مهمترین مشکل جامعه است ؛بنابراین دانشگاه جامع علمی و کاربردی می تواند این مشکلات را رفع کند و در راستای مهارت آموزی دانشجو و کارآفرینی کمک کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه مسیر دانشگاه جامع علمی و کابردی در دو دهه اخیر به  بی راهه رفته چرا که در ده سال اول فقط 313 مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی در کشور بود و در دهه های بعدی روند ایجاد مراکز آموزشی به صورت صعودی رشد کرده که ضربه فراوانی به اهداف این تشکیلات  وارد کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با تاکید براینکه  20 درصد از مراکز آموزشی دانشگاه جامع  سال 94 در تهران بوده است، گفت: هرچند که امروز، اعطای مجوز برای تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی متوقف شده است و حدود 560 مرکز علمی و کاربردی هم که به لحاظ کیفیتی در سطح پایینی قرارداشتند،تعطیل شده  است.

 وی ابراز کرد:  در سال 94  حدود 14 هزار کد محل رشته داشتیم که با این تفاسیر بدون اینکه مراکز در حوزه مرتبط خود کار کنند دانشجو پذیرش می کردند اما امروز این تعداد رشته به 5200 کد رشته محل کاهش پیدا کرده است که این به معنی کیفیت گرایی در این دانشگاه است.

برگزاری 20 استارتاپ تا پایان سال

 وی با بیان اینکه قانونگرایی، ماموریت گرایی و کیفیت گرایی سه اصل برای دانشگاه است تصریح کرد: در حال حاضر حدودا 40 دانشگاه علمی و کابردی سطح چهار در کشور داریم که باید برای ارتقاع سطح  این دانشگاه ها تلاش کنیم ، در غیراینصورت این دانشگاه های تعطیل خواهند شد.

بروجردی خاطرنشان کرد:  در حوزه پژوهشی کارهای خوبی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی انجام شده است ،در همین راستا با ایجاد 140 مرکز نوآوری با هدف پرورش دانشجوی مهارت آفرین و کارآفرین قدم های مثبتی برداشته شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: تا پایان سال 20 استارت آپ(رویداد شتاب) در کشور خواهیم داشت، ایده هایی که دراین رویدادهای شتاب مطرح می شود تحول آفرین است که توانسته همدلی میان اساتید دانشگاه و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد نوآوری ایجاد کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا