فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند افتتاح شد

فن بازار تخصصی شهر هوشمند پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین «میلاد صدرخانلو» رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران و «محمد فرجود» رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افتتاح شد.‌ این تفاهمنامه در جریان سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند امضا شد.

میلاد صدرخانلو در حاشیه سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در مورد نقش شبکه فن‌بازار ملی در این رویداد گفت: یکی از وظایف شبکه فن‌بازار ملی ایران تاسیس فن‌بازارهای تخصصی، به ویژه با تاکید بر منطقه الف نقشه جامع علمی کشور است. یکی از آن حوزه‌های هفتگانه آن، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی ادامه داد: با توجه با گستردگی فعالیت‌های شهرداری تهران که کسب و کارهای بسیار زیادی را در دل خود جای می‌دهد. یکی از سازمان‌هایی که ما تصمیم به فعالیت با آن گرفته بودیم، فاوای(سازمان فناوری اطلاعات) شهرداری تهران بود. بنابراین در شش ماه گذشته به تدریج مذاکراتمان را با این سازمان جدی‌تر کردیم و جلسات مکرری بین طرفین برگزار شد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که رویداد تهران هوشمند بهترین فرصت است که ما به شکل رسمی تعاملاتمان را با فاوای شهرداری تهران شروع کنیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری افزود: در حال حاضر، فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند با تولیت شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات آن، افتتاح شد و آغاز به کار کرد اما هدف ما مشارکت تدریجی همه شهرداری‌های کلان‌شهرها و بعد کل کشور است.

وی افزود: حوزه شهر هوشمند بازار بسیار گسترده‌ای برای فعالیت است. متاسفانه ارتباط و هم‌افزایی لازم بین عرضه و تقاضای فناوری، در این حوزه کسب و کاری اتفاق نمی‌افتد. یکی از دلایل آن فاصله بین عرضه کننده و تقاضاکننده فناوری است.ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این رویدادها، فاصله‌ها را کم کنیم. فضایی فراهم شود تا شرکت‌های دانش‌بینان بتوانند با بازار، صنعت و سازمان‌های دولتی متقاضی ارتباط بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا