تقدیر از نفرات اول تا سوم گروه های مختلف آزمون سراسری

این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و به روال یازده سال گذشته از نفرات برتر کنکور سراسری تجلیل و تقدیر کرد.بر اساس این خبر، بانک پاسارگاد ضمن اهدای ۲۵ هزار سهم بانک به نفرات اول، ۱۸ هزار سهم به نفرات دوم و ۱۵ هزار سهم به نفرات سوم، ماهانه مبلغ ۷۰۰ هزارتومان کمک هزینه تحصیلی برای هر دانشجو تا هر زمان که در داخل کشور ادامه تحصیل بدهند، در نظر گرفته است که به حساب این عزیزان واریز خواهد کرد.

عضو هیأتامنای دانشگاه خاتم: اقدامات بانک پاسارگاد در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است

در ابتدای مراسم دکتر سهراب‌پور عضو هیأت‌امنای دانشگاه خاتم و رییس سابق دانشگاه شریف، ضمن تبریک به برگزیدگان به آنان یادآوری کرد که قدردان زحمات والدین خود باشند. وی ادامه داد: شما نخبگان و دانشجویان از مرحله نوجوانی به جوانی رسیده‌اید و حالا مسئولیت شما سنگین‌تر شده‌است. هر چه در این کشور ساخته شود، توسط همین نخبگان است به عنوان مثال شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات نخبگان است.

وی ادامه داد: در مؤسسات بزرگ موضوع توجه به مسئولیت‌اجتماعی مطرح است و علاوه بر وظایف تخصصی نسبت به جامعه مسئولین دارند.

وی با بیان اینکه مدیر عامل بانک‌پاسارگاد در زمینه حمایت در حوزه‌های ورزش هنر و علمی فعالیت‌های قابل تقدیری داشتند، از هدف ایشان برای تبدیل دانشگاه خاتم به استنفورد ایران خبر داد.

مدیر کل دفتر غیر دولتی وزارت علوم: اقدام بانک پاسارگاد در حمایت از نخبگان، ارزشمند است

خانم دکتر شمیرانی، مدیر کل دفتر غیر دولتی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بیش از 300 مؤسسه غیردولتی داریم که از بین آنها حدود ۱۸ مؤسسه از جمله دانشگاه خاتم توانستند به دانشگاه تبدیل شوند، تأکید کرد: یکی از پارامترهای مهم برای وزارت علوم تعداد هیأت علمی و دانشجویان هستند که که دانشگاه خاتم توانسته از حد نصاب نیز بالاتر برود و می‌دانیم برای جذب هیأت‌علمی هم سختگیری‌های خاص خود را دارد.

وی حمایت از نخبگان را در حالی که خروج مغزها از مقطع کارشناسی‌ارشد به کارشناس رسیده ضروری دانست و تأکید کرد: این حرکت در شرایطی که خروج مغزها هم از نظر نیروی انسانی و هم سرمایه‌های فکری در آینده کشور را به مشکل مواجه خواهد کرد، باعث دلگرمی آنان خواهد بود و امید است این زنجیره مهربانی و حمایت از نخبگان به دست همین افرادی که امروز از آن برخوردار می شوند، تداوم یابد.

وی ضمن تشکر از دکتر قاسمی و مجموعه بانک پاسارگاد به نمایندگی از وزارت علوم از این اقدام تقدیر کرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد: برنامه دانشگاه خاتم عبور از دانشگاه استنفورد است

دکتر مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد در ابتدای سخنان خود ضمن خیر مقدم به اساتید، محققان و دانشمندان بی‌بدیل حوزه علم و فناوری در این محفل مبارک که برای قدردانی از پدران و مادرانی که چنین فرزندانی را تربیت و به وطن اهدا کردند و فرزندان قدرشناس که توانستند به چنین جایگاهی دست یابند، تدارک دیده شده گفت: طی 11 سال گذشته حدود180 نفر از نخبگان آزمون سراسری از طرف بانک‌پاسارگاد بورسیه شده‌اند که از این عزیزان هم اکنون حدود 56 نفر در مقطع کارشناسی، 47 نفر در دوره کارشناسی ارشد و بقیه در دوره دکترا در حال تحصیل هستند و حدود 25 نفر از این دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج رفته اند.

وی ادامه داد: دانشگاه خاتم توانسته نخبگانی را جذب کند که در رشته اقتصاد نظری مهاجرت کرده و در دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی تحصیلات خود را ادامه داده‌بودند.

دکتر قاسمی با بیان اینکه چهارمین دانشگاه کشور بودیم که در رشه اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو پذیرفتیم، تأکید کرد: ورودی‌های دانشگاه خاتم دارای رتبه‌های کمتر از 30 هستند و سال گذشته 11 نفر از دانشگاه شریف و 4 نفر از دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل در رشته اقتصاد نظری، دانشگاه خاتم را برگزیدند و در دانشگاه‌های خود ادامه تحصیل نداند که این گویای سطح علمی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه خاتم ادامه داد: 6 سال پیش، 27 نفر از نخبگانی که مهاجرت کرده‌بودند را دعوت کردیم و برنامه دانشگاه خاتم را عبور از دانشگاه استنفورد تعریف کردیم و6 استراتژی برای دست‌یابی به این هدف تعیین شد. از آن زمان به صورت مجازی و یا برگزاری نشست‌های حضوری جلسات مداوم با این عزیزان داریم.

دکتر قاسمی افزود: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در دانشگاه خاتم برگزاری مدارس تابستانه است. توانستیم اساتیدی را در این مدارس برای تدریس دعوت کنیم که اگر بطور مستقل مکاتبه می‌کردیم، شاید موافقت نمی‌کردند ولی از طریق همین نخبگان مهاجرت کرده که بعضا رساله دوره دکترای خود را با این اساتید گذرانده و از فارغ‌التحصیلان آنان بودند، برای تدریس در این مدارس دعوت شدند.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری‌های همگرا ما یک برنامه مشترک با سوربن فرانسه در نظر گرفتیم و توانستیم که برای سومین سال دانشجویانی بگیریم که نیمی از کلاس‌ها را در ایران و نیمی دیگر را در سوربن بگذرانند. همچنین ما افرادی را داریم که مقاله آنها در برترین سطح ارزیابی‌های جهان بوده‌است.

وی با بیان اینکه از بین همه این مؤسسات آموزش عالی تنها 18عدد توانستند تبدیل به دانشگاه شوند و دستیابی به این مهم کار آسانی نبود، افزود: اکنون شاهد حضور اساتیدی در دانشگاه خاتم هستیم که در بالاترین سطوح در رده‌بندی‌های بین‌المللی ارزیابی شده‌اند.

قاسمی در ادامه با اشاره به هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد تصریح کرد: در این بانک چندین هلدینگ بزرگ دارد. به طور مثال هلدینگ میدکو توانسته است ظرف یازده سال ۳۵ پروژه را با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلار اجرا کند و محصول سالانه 5/2 میلیارد دلاری داشته باشد. ما واحدی داریم که سنگ مس تولید می‌کند که رقیبی برای آن وجود ندارد و حتی دولت شیلی از این مسئله تقدیر کرد، همه اینها در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاد.

وی خطاب به برترین‌های کنکور سراسری تأکید کرد: شما نخبگان این باور را داشته‌باشید که توانایی فعالیت در پروژه‌های بزرگ را دارید. ما به لحاظ توانایی ملی و هوش در دنیا سرآمد هستیم.

رتبه اول کنکور سال 1395 در رشته هنر: بانک پاسارگاد ما را در مسیر علم اندوزی دلگرم کرده‌است

در پایان الهه اسماعیلی دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنر تهران که جزء رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های قبل و بورسیه بانک پاسارگاد است، ضمن تبریک به نفرات برتر کنکورسراسری گفت: می‌دانم راه سختی را پشت سر گذاشته‌اید اما بدون شک در ادامه مسیر راه سخت‌تری را پیش‌رو خواهید داشت. بنابراین با همان جدیتی که آغاز کرده‌اید ادامه مسیر دهید.

وی ضمن قدردانی از مدیرعامل و روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، افزود: این بانک به‌رغم اینکه وظیفه‌ای درقبال ما داشته‌باشد طی این سال‌ها حمایت‌های بی‌دریغی را شامل حال ما کرده‌است. به‌طوری که توانستیم با حمایت‌های بانک‌پاسارگاد با دغدغه‌های مالی کمتری توان خود را بر یادگیری و علم‌آموزی بگذاریم.

اسماعیلی ادامه داد: متأسفانه افرادی بوده‌اند که به‌دلیل وجود دغدغه‌های مالی نتوانسته‌اند در مسیر کسب آگاهی و علم و دانش موفق ظاهر شوند. اما ما به‌عنوان برترین‌های کنکور سراسری همیشه این دلگرمی را داشته‌ایم که بانک‌پاسارگاد از ایده‌ها و طرح‌های ما حمایت می‌کند و قدردان حمایت آن هستیم.

در ادامه این برنامه از علیرضا سخایی راد از اهواز، محمد صادق مجیدی یزدی از تهران، دانا افاضلی از تهران در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ایزدمهر احمدی نژاد از تهران، محسن راستکار از تبریز، فرهنگ امیری از شیراز، در گروه آزمایشی علوم تجربی، فاطمه شب‌خیز از لار، مریم اسماعیلی از تهران، امین ایمانپور از تبریز درگروه آزمایشی علوم انسانی، سارا سادات کریمی از تهران، صبا محمدی مفرح از تهران، پریا سینائیان از تهران در گروه آزمایشی هنر و امیرشایان چادگانی پور از اصفهان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تقدیر شد.

 

حمایت های بدون چشمداشت بانک پاسارگاد، قابل تقدیر است

محسن راستکار نفر دوم گروه علوم تجربی، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار ما این اقدام بانک‌پاسارگاد را گام بزرگی در جهت حمایت از نخبگان دانست و گفت: بسیاری از جوانان بخاطر شرایط کشور و برخی بی مهری‌ها علی‌رغم میل باطنی تصميم به مهاجرت می‌گیرند. لیکن چنین اقداماتی آنان را دلگرم می‌کند تا علی‌رغم مشکلات در کشور خودشان بمانند.

صبا محمدی مفرح، رتبه دوم رشته هنر نیز که هم اکنون دانشجوی رشته موسیقی دانشگاه هنر است، چنین حمایت‌هایی را بسیار خوب و ارزنده خواند و گفت: این نفرات برای کسب چنین رتبه‌هایی تلاش زیادی انجام داده‌اند و با وجود چنین حمایت‌هایی، خیلی بیشتر و بدون این که درگیر مشکلات دیگری باشند، می‌توانند روی کار خود تمرکز کنند.

وی در عین حال پیشنهاد داد که بانک‌ها علاوه بر مسائل مالی، از لحاظ فرهنگی نیز نخبگان را مورد حمایت قرار دهند که از جمله این حمایت‌ها می‌توان به عضویت در کتابخانه های معتبر و استفاده از آنان در امور فرهنگی اشاره کرد.

مریم اسماعیلی رتبه دوم رشته علوم انسانی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران هم در خصوص حمایت بانک پاسارگاد از نخبگان گفت: به نظرم کار قشنگی از طرف بانک‌پاسارگاد انجام شده‌ است. حمایت از جوانانی که به دنبال موقعیت بهتر اجتماعی درس خوانده و تلاش کرده‌اند قطعا کار ارزشمندی است.

وی این حمایت‌ها را که بدون چشمداشت از سوی بانک انجام می شود، دلگرم کننده خواند و ادامه داد: بانک‌پاسارگاد از بانک‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نخبگان تأسیس کرده‌است و قطعا موقعیت‌های شغلی خوبی در انتظار شرکت‌های دانش‌بنیان است و افرادی هم که وارد این شرکت‌ها می‌شوند، با موفقیت‌های زیادی رو به رو خواهند شد.

نرگس شاکر، مادر علیرضا سخایی‌راد رتبه یک کنکور ریاضی نیز با قدردانی از بانک‌پاسارگاد که بدون این که وظیفه‌ای در قبال نفرات برتر کنکور داشته‌باشد این برنامه را برای این افراد در نظر گرفته‌است، اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا