تبلیغات همراه با خلاقیت

با چرخی در این نمایشگاه به دستگاهی رسیدیم که نوشته بود، « ورزش کن، بلیت مترو هدیه بگیر».جوانان خلاق و با استعدادی که برای این مرز و بوم تلاش می کنند،این بار با خلاقیتشان توانسته بودند دستگاهی را طراحی کنند که باعث می شد هر فرد با دو الی سه دقیقه قرار گرفتن روبروی آن روحیه اش عوض شود و جایزه ای نیز دریافت کند.

این دستگاه که همان فناوری گیمیفیکیشن یا بازی سازی در حوزه تبلیغات تعاملی بود. یکی از اعضای طراحی این سیستم که از دل یک شرکت استارتاپی به نام باکس رشد کرده بودند، به خبرنگار سیناپرس گفت: تکنولوژی گیمیفیکیشن، با ایجاد سرگرمی به کمک تکنولوژی، برای کاربران مشوق انجام رفتار مورد نظر را ایجاد می کند . ما در این پروژه برآن شدیم تا درحوزه تبلیغات تعاملی از این سیستم استفاده کنیم. به این صورت که  مخاطب بازی یا ورزشی را بااسپانسری یک برند خاص به تبعیت از دستکگاه انجام می دهد و بعداز دوالی سه دقیقه جایزه دریافت می‌کند.جوایز اعطایی بستگی به اسپانسر آن دارد.

وی افزود: باکس استارتاپی است که در حوزه تبلیغات تعاملی فعالیت دارد و در محیط آفلاین، دستگاه‌هایی با عنوان مگاباکس ارائه می‌کند. نکته مهم در تبلیغات تعاملی باکس این است که همراه با گیمیفیکیشن است و کاربران به صورت داوطلبانه این تعامل را برقرار می‌کنند.

این عضو شرکت باکس عنوان کرد: خدمتی که ما به برندها ارائه می‌دهیم، این است که دستگاه‌ های مگا باکس را در محلی که مخاطبان موردنظر حضور دارد، قرار می‌ دهیم و بازی یا نرم‌افزاری ‌روی مگاباکس توسط تیم طراحی و برنامه نویسی شرکت ایجاد می شود ‌ که موجب همراهی مخاطبان با تبلیغ می‌شود و در نهایت مخاطبان می‌توانند برنده جایزه باشند.درواقع طراحی یک کمپین تبلیغاتی با محوریت محصول مگاباکس است

وی در خصوص هزینه طراحی چنین سیستمی گفت: دستگاه‌های مگاباکس در ابعاد مختلف تولید می‌شود که قیمت آن به نسبت دستگاه‌ های مشابهی که در بازار تولید می‌شود، رقابتی است.

گفتنی است، تبلیغات محیطی یکی از انواع ابزارهای بازاریابی است که معمولا برندهای بزرگ تمایل دارند از آن برای معرفی بهتر خود استفاده کنند.

همچنین  این نوع تبلیغات می تواند قدرت جذب بالای مخاطب، ماندگاری در ذهن مخاطب ،افزایش نرخ مخاطب به مشتری و افزایش زمان درگیری مشتری با محصول را در بر داشته باشد. در واقع می توان گفت سبک نوینی از تبلیغات خلاقانه و مدرن که مخاطب در آن مشارکت می کند.

گزارش: مهگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا