نگرانی برندگان جوایز نوبل درباره تغییرات آب و هوایی

سه نفر از برندگان جایزه نوبل امسال اخیرا اظهار کرده‌اند پرداختن به موضوع تغییرات آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برندگان جوایز فیزیک، شیمی و اقتصاد نظرات خود را در این باره در یک کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد، اعلام کردند.

"دیدیه کولوز"(Didier Queloz)، یکی از برندگان جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۹ که نوبل فیزیک را برای کشف این موضوع که یک سیاره فراخورشیدی در حال چرخش به دور یک ستاره شبه خورشید است، به دست آورد طی این کنفرانس گفت، تغییرات آب و هوایی مسئله بسیار مهمی است و افراد می‌بایست آن را بسیار جدی بگیرند زیرا ما نمی‌توانیم در مکانی به غیر از زمین زندگی کنیم زیرا ما گونه‌ای هستیم که برای این سیاره تکامل یافته‌ایم. ما برای زنده ماندن در هیچ سیاره دیگری غیر از این سیاره ساخته نشده‌ایم و بهتر است وقت و انرژی خود را صرف تلاش برای حفظ آن کنیم.

"استر دوفلو"(Esther Duflo) ، یکی از برندگان نوبل اقتصاد هشدار داد که مقابله با تغییرات آب و هوایی "نیاز به تغییرات جدی در رفتار و عملکرد بشریت و به ویژه در کشورهای ثروتمند که مصرف کنندگان بزرگ کالاها و انرژی هستند، دارد.

"ام. استنلی ویتینگهام"(M. Stanley Whittingham) مردی که اولین باتری لیتیوم یونی را ساخته و یکی از برندگان نوبل شیمی امسال است گفت: برای کمک به حل مسئله آب و هوا، اکنون بهترین زمان است. ما باید به طور جدی به فکر این موضوع باشیم. راه حل تنها از بین بردن دی اکسید کربن نیست.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا