المپیاد دانش آموزی برگزار می شود

 ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری این المپیاد در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ خبر داد.
رئیس کمیته علمی المپیاد در خصوص المپیاد دانش  آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: پنجمین دوره این المپیاد نیز همانند چهار دوره گذشته به همت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و با همکاری سایر بخش های وزارت آموزش و پروش از جمله معاونت آموزش متوسطه برگزار خواهد شد.
وی افزود: علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه های پرکاربرد درمان بیماری ها در جهان به شمار می رود که با سرعت زیادی در حال شکستن مرزهای دانش است.

حرکت شتابان و علمی کشور در این زمینه همگام با دنیا، در گرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش آموزان جوان و مستعد کشور است. حمایت، تقویت و آموزش های مبتنی بر خلاقیت و مهارت به منظور ارتقای سطح دانش آموزان، تاثیر بسزایی در نیل به این هدف خواهد داشت.
سلطانی نژاد اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی، تربیت و هدایت دانش پژوهان به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در آینده ای نزدیک است که بتوانند با تمرکز بر زیست بوم  فناوری و نوآوری، اندیشه اجرای پروژه های محصول محور در دانشگاه ها را در ذهن بپرورانند و آموزش های افراد منطبق با نیازهای محصولات فناورانه در کشور صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا