گوگل از نسخه قدیمی گوگل گلس پشتیبانی نمی کند

گوگل در نظر دارد قبل از قطع پشتیبانی از فناوری‌های پوشیدنی قدیمی خود، یک بروزرسانی دیگر روی عینک نسخه "Explorer Edition" خود انجام دهد.

سال ۲۰۱۲ میلادی بود که گوگل برای اولین بار پروژه عینک گوگل را معرفی کرد و فروش این عینک‌ها با قیمت هزار و ۵۰۰ دلار آغاز کرد.

در پروژه "عینک گوگل" یا "گوگل گلس"(Google Glass) فناوری "واقعیت افزوده" بکار گرفته شده است و در واقع یک کامپیوتر پوشیدنی به حساب می‌آید. این عینک بدون شیشه کمتر از یک عینک آفتابی وزن دارد و باطری آن به مدت یک روز شارژ نگه می‌دارد.

از آنجا که این عینک قادر به ضبط ویدئو است، مردم نگرانی‌هایی راجع به حفظ حریم شخصی خود داشته‌اند.

به همین خاطر گوگل به سرعت یک نسخه ارتقا یافته از این عینک را منتشر و رویکرد متفاوتی مطرح کرد. همچنین مشاغل هدف خود در استفاده از این محصول را تغییر داد و در سال ۲۰۱۷ میلادی نسخه "Enterprise Edition" گوگل گلس را عرضه کرد.

در نسخه "Enterprise Edition" عملکرد عینک بهبود یافت، دوربین و پردازنده عینک پیشرفته‌تر شد و افراد هدف آن کارکنان کارخانه‌ها و سایر مکانها اعلام شدند.

گوگل باز هم قصد بروزررسانی گوگل گلس را دارد و در یک صفحه پشتیبانی که جزئیات نسخه نهایی را گفته است، مطرح کرده که کاربران به دانلود دستی فایل نیاز پیدا خواهند کرد و خود باید فایل را از حال فشرده درآورده و نصب کنند.

انجام دادن این کارها به کاربران اجازه خواهد داد عینک را با گوشی خود همگام‌سازی کنند.

اپلیکیشن "عینک من"(MyGlass) در نسخه نهایی "گوگل گلس" کار نخواهد کرد ولی اتصال با بلوتوث و قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

کاربرانی که دستگاه خود را بروزرسانی نکنند، می‌توانند از عینک خود استفاده کنند ولی قادر نخواهند بود از برنامه‌هایی مانند "جی‌میل"(Gmail)،"یوتیوب"(YouTube) و "هنگ‌اوت"(Hangouts) استفاده کنند.

پس از تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ میلادی کاربران باید نسخه بروزرسانی عینک را نصب کنند و گرنه اگر وارد سیستم نشوند دیگر قادر به استفاده از عینک نخواهند بود.

گفتنی است نسخه نهایی بروزرسانی عینک فقط تا تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ در دسترس کاربران خواهد بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا