دانشجویان با هوشیاری توطئه های دشمنان را خنثی کنند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دانشجو گفت: از منظر ما هر روز سال تحصیلی،روز دانشجوست.

دکتر سید سعید هاشمی با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان از جشنواره رویش تصریح کرد: امیدوارم برگزاری چنین رویدادی شرایطی را فراهم کند که ایده ها و دستاوردهای دانشجویان در حوزه های مختلف در راستای اهداف دانشگاه که همان تضمین آینده تان است، حرکت کند.

وی در خصوص اینکه چرا 16 آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است؟ گفت: با نگاهی به تاریخچه جنبش دانشجویی در ایران درخواهیم یافت که این جنبش در زمان ابتدایی شکل گیری آموزش عالی در کشور و بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332 شکل گرفت.

هاشمی عنوان کرد: این جنبش پیرامون تحرکات آمریکا و انگلیس در راستای خنثی کردن نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران، شکل گرفت و نکته حائز اهمیت این است که در آن زمان دانشجو بیش از سایر افراد در راس امور مسیر انحرافی را تشخیص داده و جنبش استکبارستیزانه خود را آغاز کرد و اینگونه بود که حرکت مقدس دانشجویی در راستای استقلال کشور آغاز شد.

وی عنوان کرد: این نکته بسیار ارزشمند است که در آن زمان با اینکه دانشگاه ها تازه شکل گرفته بودند اما جنبش آغاز شده مسیر خود را باز کرد و سبب رقم خوردن اتفاقات خوبی در کشور شد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: امیدوارم دانشجویان در این حوزه پیشرو باشند و مسیر درست را تشخیص دهند و بدانند که با درایت و هوشیاری آنان در همه دوره ها می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که تحرکات دانشگاه و دانشجویان و زحمات آنها به بار نشسته است و برای برگزاری این جشنواره از تک تک دست اندرکاران تشکر می کنم. امیدوارم این گونه حرکت ها در مجموعه دانشگاه روز به روز بیشتر شود.

شناسایی و هویت بخشی آثار دانشجویی

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ نیز در رابطه با برگزاری جشنواره رویش ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: جشنواره رویش یکی از مهمترین برنامه های کانونی و دانشجویی دانشگاه است که انعکاس دهنده ظرفیت، توانمندی، علاقه مندی و تلاش دانشجویان فعال در کانون های ماست.

دکتر سید علی اکبر هاشمی راد ادامه داد: برنامه امسال این جشنواره دو جنبه  دارد؛ یکی جنبه نمایشگاهی است و دیگری جنبه جشنواره و همایش است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه شناساندن و انعکاس دستارودهای دانشجویان است، افزود: امیدواریم با شناسایی و هویت بخشی این دستاوردها بتوانیم به آنها در امور کسب و کار و همچنین در حوزه تبدیل ایده به ثروت کمک کنیم.

هاشمی راد عنوان کرد: تفاوتی که این دوره با سایر دوره ها دارد این است که سه کانون از کانون های ما در جشنواره ملی رویش که در سال جاری برگزار می شود، شرکت خواهند کرد؛ چراکه کیفیت آثاری که به این جشنواره ارسال شده نشاندهنده و گواه موضوع است.

وی با بیان اینکه 300 آثار از سوی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ به این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: از این میان حدود 150 اثر بعد از ارزیابی های انجام شده در نمایشگاه جشنواره رویش به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره رویش به مدت چهار روز در دانشگاه علم و فرهنگ ادامه دارد و روز سه شنبه مراسم اختتامیه این رویداد در این دانشگاه برگزار می گردد.

گزارش:هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا