شناسائی عوامل موثر بر قدرت باروری زنان

مطالعات و پژوهش های پیشین نشان می دهد که بهترین زمان برای بارداری ، پیش از سن 30 سالگی است و نهایتا این امر را می توان تا 35 سالگی تمدید کرد . اما باید در نظر داشت که سن تنها عامل مهم در تعیین زمان بارداری نبوده و عوامل متعدد دیگری نیز در این موضوع دخیل هستند .

در حقیقت باید این موضوع را پذیرفت که قدرت باروری در زنان از سن سی سالگی به بعد رو به تحلیل رفته و پس از سن 35 سالگی ضریب خطر وجود دشواری ها و مشکلات بارداری افزایش پیدا می کند . به صورت عادی این مشکلات بر اثر ایجاد اختلال و نامنظم شدن فرایند تخمک گذاری در بدن و کاهش کیفیت قدرت بارداری به وجود می آیند اما باید در نظر داشت که این مساله تنها وابسته به سن نبوده و عوامل دیگری مانند اضطراب و استرس ، نوع زندگی و رژیم غذائی نامناسب نیز بر قدرت باروری تاثیر زیادی دارد .

در همین زمینه دکتر گئورگیانا دونادیو Georgianna Donadio مدیر موسسه ملی بهداشت سراسری بوستون Boston-based National Institute of Whole Health اعلام کرد : " بهتر است زنانی که قصد دارند آبستن شده و وارد مرحله بارداری شوند ، پیش از این که به روش های درمانی و متدهای پزشکی مبتنی بر تلقیح مصنوعی و تخمک گذاری بپردازند ، روش های طبیعی و بهبود تغذیه و روش زندگی را آزمایش کنند . "

پژوهش های مختلف انجام شده در این زمینه نشان می دهد که ترکیب دوگانه روش های درمانی مبتنی بر میو اینوزیتول myo-inositol که در دوزهای درمانی به منظور منظم کردن قاعدگی استفاده می شود ، سبب افزایش کیفیت تخمک گذاری و بالا رفتن شانس بارداری موفقیت آمیز خواهد شد . "

از سوی دیگر در یکی از پزوهش های انجام شده در این رابطه ، پزشکان دو گروه از زنان را مورد مطالعه قرار دادند . یکی از این دو گروه از ترکیب داروی فولیک اسید و میو اینوزیتول استفاده کرده و گروه دوم تنها از داروی فولیک اسید مصرف کردند . مقایسه شرایط دو گروه نشان می دهد که نوع قاعدگی و زمان بندی آن در گروهی که از هر دو نوع دارو مصرف کرده اند بهتر بوده و همچنین کیفیت و تکرار تخمک گذاری در این زنان نیز بیشتر است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا