ناتوانی شبکه های اجتماعی در کنترل دستکاری در پلتفرم هایشان

طبق گزارش محققان ناتو که روز گذشته منتشر شده، شبکه های اجتماعی نتوانسته اند از میزان دستکاری و دخالت در پلتفرم های خود بکاهند. این محققان اعلام کردند به سادگی توانسته اند هزاران لایک و اظهار نظر(کامنت) در فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام بخرند.

بیشتر حساب های کاربری تقلبی و فعالیت های آنان هفته ها وحتی پس از آن ادامه داشت که محققان ناتو با برچسبی حساب های جعلی مذکور را مشخص کردند.

یک گروه مستقل در لاتیویا که در حوزه نظامی خدمات مشاوره ارائه می کند، معتقد است این یافته ها با بیانیه های  شرکت های فناوری و ادعاهای آنها درباره تلاش بیشتر برای مقابله با دخالت و دستکاری در پلتفرم هایشان در تضاد است.

در این گزارش آمده است: در کل شبکه های اجتماعی با چالش هایی بزرگ در خصوص استفاده نادرست از پلتفرم هایشان روبرو هستند.

دخالت و دستکاری های آنلاین از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاکنون، همچنان یک مشکل عمده است. محققان در این پژوهش متوجه شده اند فعالیت های جعلی در شبکه های اجتماعی را نه تنها برای مقاصد سیاسی، بلکه برای مقاصد تجاری نیز می توان خرید. این روند شامل اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نیز می شود که سعی دارند با تبلیغ برندهای مختلف درآمدزایی کنند.

در این پژوهش محققان از خدمات ۱۶ شرکت برای دریافت کلیک  و لایک های جعلی برای ۱۰۵ پست در فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام استفاده کردند. بیشتر این شرکت ها در روسیه مستقر بودند. آنها با پرداخت ۳۰۰ یورو(۳۳۰ دلار) توانستند ۳۵۳۰ کامنت، ۲۵۷۵۰ لایک، ۲۰ هزار بازدید و ۵۱۰۰ فالور بخرند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا