دانشگاه علم و فرهنگ هیچ دانشجوی بازداشتی نداشت

دكتر سید سعید هاشمی، در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان که امروز صبح در سالن آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، در خصوص سیاست های کلان این دانشگاه گفت: هم اکنون میزان پذیرش دانشجویان این دانشگاه هشت هزار نفر است که قصد داریم این میزان پذیرش دانشجویان داخلی را کاهش داده  و در مقابل تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی را افزایش دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که دانشگاه علم و فرهنگ چقدر تا رسیدن به تحقق دانشگاه کارآفرین فاصله دارد، اظهارداشت: قطعا اکنون به استانداردهای دانشگاه کارآفرین نرسیده ایم اما بسترهای آن با ایجاد بنیادهای کسب و کار و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی فراهم شده است.

هاشمی تاکید کرد:  یکی از اهداف ما با ایجاد این بسترها، شکل گیری هسته های کسب و کار و ایده های نوآورانه است که این ایده ها پس از تبدیل شدن به هسته و شرکت باید به پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، ورود پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ یادآور شد: هم اکنون هسته های کسب و کار زیادی در حوزه های مختلف هنری ،گردشگری و … شکل گرفته اند که در این راستا نخستین شتاب دهنده دانشگاه علم و فرهنگ تا پایان آذر امسال آغاز به فعالیت خواهد کرد.

هاشمی گفت: همچنین در بحث های اجتماعی و فرهنگی نیاز داریم نقدهای جدی داشته باشیم اما لازم است دانشجویان و اساتید با نگاه و رویکرد علمی به این مباحث ورود پیدا کنند.

هاشمی یادآور شد: دانشجویان باید در چارچوب و موازین قانونی نقدهای خودشان را بازگو کنند، زیرا در خارج از  قواعد و قانون، جامعه با هرج و مرج مواجه می شود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تعداد دانشجویان بازداشت شده اشاره کرد و گفت: در مجموع 36 نفر از دانشجویان طی جریانات اخیر بازداشت شده اند که با تلاش دولت تاکنون 31 نفر آزاد و 5 نفر باقی مانده نیز تا پایان این هفته آزاد می شوند. از میان دانشجویان بازداشت شده، دانشجویی از دانشگاه علم و فرهنگ نبوده است.

دانشگاه سیاست زده نمی خواهیم

هاشمی راد، معاون دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز در ادامه این نشست گفت: طی نشستی که مهر ماه امسال ما با گروه مطالعات فرهنگی پیرامون حوزه جامعه شناختی داشتیم، قرار شد از اواخر آذر ماه میزگردهایی را پیرامون مسایل فرهنگی دانشجویان راه اندازی کنیم.

وی دانشجو را قشر تصمیم ساز مملکت عنوان کرد و افزود: دانشجو باید همواره با عقل، درایت و منطق خود، تفکری نقادانه به مسایل و موضوعات اجتماعی،سیاسی و فرهنگی داشته باشد. ما دانشگاه سیاست زده نمی خواهیم. جایی را می خواهیم که افراد بتوانند با تدبیر و تفکر، حرف بزنند تا دلایل منطقی آنها را به وزارت علوم و سایر ارگان ها انعکاس دهیم.

وی ادامه داد: هسته ها ، کانون ها و انجمن های علمی این دانشگاه باید به گونه‌ای حرکت کنند تا بتوانند در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار در  پارک ایده داشته باشند.

هاشمی راد با اشاره به تلاش دانشجویان گروه بتن دانشکده عمران دانشگاه علم و فرهنگ که باعث شد تا این دانشگاه در میان 12 دانشگاه برتر قرار بگیرد، گفت: افتخار بعدی ما این است که توانسته ایم با کمک دانشجویان این دانشگاه، در حوزه سخنوری و مجری گری، مقام دوم در سطح دانشگاه های کشور را بدست بیاوریم.

وی درباره جشنواره رویش  افزود: رویش، جشن استعدادهای دانشجویان است. جشن ایده ها، دستاوردها، خلاقیت ها و نوآوری های دانشجویان که در هفته آتی با حضور دانشجویان برگزار می گردد.

 

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا