نخستین یافته‌ها درباره کاوشگر خورشیدی پارکر منتشر می شود

ناسا آماده ارائه اولین یافته‌های خود از مأموریت تاریخی "کاوشگر خورشیدی پارکر"(Parker Solar Probe) است و آنچه را که کشف کرده است در تاریخ ۴ دسامبر (امشب) با عموم مردم به اشتراک خواهد گذاشت.

این کاوشگر در طول سال گذشته سه برابر بیشتر از هر فضاپیمای دیگری در تاریخ به خورشید نزدیک شد و با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع آوری داده‌ها پرداخت.

اعضای گروه تحقیقات پارکر اندکی پس از روانه کردن این کاوشگر به سمت خورشید متوجه شدند که این کاوشگر قادر است نرخ ارسال اطلاعات بالاتری نسبت به آنچه فکر می‌کردند، داشته باشد. آنها از این توانایی به نفع خود استفاده کردند و داده‌های بسیار بیشتری را از دو شیرجه اولیه پارکر به اتمسفر خورشید نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، به دست آوردند.

ناسا پیشتر این داده‌ها را از طریق پرتال‌های مختلف در اواسط ماه نوامبر منتشر کرده است، اما این کنفرانس از راه دور که توسط چهار کارشناس ماموریت پارکر برگزار می‌شود و در مورد نتایج تحقیق این کاوشگر بحث می‌کنند، به ما کمک می‌کند تا از جزئیات آن آگاه شویم.

تله کنفرانس ناسا امشب(۱۳ آذر) ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران در وبسایت ناسا به صورت زنده پخش می‌شود. یافته های جدید ناسا 30 دقیقه قبل از شروع تله کنفرانس در وبسایت نشریه "نیچر" منتشر خواهد شد.

این تله کنفرانس همچنین به صورت زنده یا با کمی تاخیر در تلویزیون ناسا، صفحه فیسبوک ناسا و کانال یوتیوب ناسا پخش می‌شود و در قسمت ویژه برنامه NASA Science Live نیز نتایج این کاوشگر بررسی خواهد شد.