رنگ نانویی آنتی‌باکتریال برای بیمارستانها تولید شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید رنگ‌های نانویی آنتی‌باکتریالی شده که بوی زننده رنگ‌های رایج را ندارند. این رنگ‌ها برای استفاده در ساختمان‌های اداری، منازل و بیمارستان‌ها مناسب است.

علی رحمانی مدیرفروش این شرکت گفت: این رنگ‌ که به تازگی گواهی‌نانومقیاس آن دریافت شده، به تولید انبوه رسیده و در بازار توزیع شده است. از این رنگ‌ها در پروژه‌های مختلفی نظیر یک برج مسکونی در منطقه ملارد استفاده شده است.

 رحمانی یکی از مزیت‌های این رنگ‌ را قیمت پایین آن می‌داند به طوری که در مقایسه با رنگ‌های معمولی از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و این موضوع برای مصرف‌کننده بسیار جالب توجه است چرا که با هزینه کمتر، یک رنگ با فناوری پیشرفته و قابلیت‌های زیاد را خریداری می‌کند. وی دلیل ارزان بودن این رنگ‌ها را استفاده از مواد اولیه داخلی و فرمولاسیون منحصربه‌فرد آن می‌داند که منجر شده تا هزینه تولید کاهش یابد.

وی درباره تجربه استفاده از این رنگ‌ها در محیط بیمارستانی  گفت: در حال حاضر در چند بیمارستان در سطح کشور نظیر بیمارستان امیرالمومنین اصفهان از این رنگ‌های نانویی استفاده شده است. این رنگ به دلیل خواص آنتی‌باکتریال برای فضاهای حساس نظیر بیمارستان مناسب است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این رنگ‌ بدون بو بوده در نتیجه در حین استفاده مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند در حالی که رنگ‌های رایج به دلیل داشتن بوی زننده، برای بیماران مشکل‌ساز بوده به طوری که بعد از رنگ‌ کردن اتاق‌ها باید تا چند روز هیچ بیماری از آن اتاق استفاده نکند که این موضوع موجب خالی ماندن ظرفیت اتاق‌های بیمارستان بعد از رنگ‌آمیزی اتاق می‌شود. اما رنگ‌های نانویی علاوه بر خاصیت آنتی‌باکتریال، حاوی بوی خوش نظیر بوی  گل رز یا عطر میوه‌ها بوده در نتیجه استفاده از اتاقی که تازه رنگ شده مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

رحمانی از طرح‌های در دست اجرای این شرکت برای تولید رنگ‌های نانویی ویژه خودرو خبر داد که با حمایت معاونت علمی در حال انجام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا