ایزامی شدن اسکن چهره شهروندان آمریکایی در فرودگاه ها

وزارت امنیت داخلی آمریکا تصمیم دارد استفاده از فناوری شناسایی صورت را برای مسافران به طور گسترده تر استفاده کند. این سازمان معتقد است علاوه بر دارندگان ویزا و افرادی که به آمریکا سفر می کنند، شهروندان این کشور نیز باید هنگام ورود و خروج از کشور با فناوری شناسایی صورت کنترل شوند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعا می کند این روند به مقامات کمک می کند تروریست هایی که با مدارک سرقت شده، سفر می کنند را دستگیر کنند. طبق قوانین فعلی، شهروندان و ساکنان دائمی آمریکا مشمول قانون اسکن صورت در فرودگاه ها نمی شوند.

این درحالی است که برخی گروه های حامی حقوق شهروندی  مخالف گسترش استفاده از فناوری شناسایی صورت هستند.

علاوه بر آن هنوز مشخص نیست فناوری شناسایی صورت در مدت زمان تعیین شده برای دستیابی به اهداف این وزارتخانه آماده باشد یا خیر.

قرار است تا ۲۰۲۱ میلادی قانون احراز هویت افراد درفرودگاه ها با کمک فناوری شناسایی صورت در ۲۰ فرودگاه مهم آمریکا انجام شود اما توسعه این فناوری با چالش های فنی و عملیاتی مانند عدم صحت، مشکلات در شبکه و کمبود نیرو مواجه شده است.

حتی اگر این فناوری تا مدت زمان تعیین شده، توسعه یافته و در فرودگاه ها اجرا شود هنوز مشخص نیست برای شناسایی کلاهبرداران معتبر باشد.

این در حالی است که روز گذشته قانونی در چین اجرایی شد که به موجب آن تمام خریداران موبایل های جدید و بسته های اینترنت موبایل باید اسکن صورت و کارت شناسایی خود را ارائه کنند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا