شبکه 5G سلامت میلیون ها نفر را تهدید می کند

«جوئل موسکوویچ» یکی از مدیران دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی آمریکا خواستار توقف راه اندازی شبکه های جدید شد تا زمانی که تحقیقات مستقل بی ضرر بودن شبکه 5G را ثابت کند.

وی می گوید: از آنجا که 5G یک تکنولوژی جدید است هنوز تحقیقی درباره اثرات آن روی سلامت انسان انجام نشده است، بنابراین گویی ما در تاریکی پرواز می کنیم.

وی افزود: شواهد قابل ملاحظه ای درباره خطرات تکنولوژی های 2G و 3G وجود دارد اما نبود حمایت مالی دولتی مانع از انجام تحقیقات روی تکنولوژی شبکه 4G شده است هر چند این شبکه از 10 سال قبل به بازار آمده است.ضمن اینکه تشعشعات شبکه‌ی 5G به‌صورت چشمگیری با تشعشعات 2G و 3G متفاوت است.

ما شاهد افزایش برخی انواع تومورهای سر و گردن بوده ایم که ممکن است حداقل بخشی از آن به افزایش تشعشعات گوشی های همراه و دکل های مخابراتی مربوط باشد. این یافته ها با نتایج مطالعات موردی درمورد افزایش خطر تومور در افرادی که پیوسته از گوشی های همراه خود استفاده می کنند، همخوانی دارد.

دکتر موسکوویچ سال ها درباره تاثیرات تشعشعات وایرلس روی سلامت انسان در حال مطالعه بوده است و مقاله ای را به صورت مشترک نوشته که در آن نتیجه گیری شده کسانی که در طولانی مدت از گوشی های همراه استفاده می کنند در معرض دچار شدن به تومورهای مغزی هستند.

او وب سایتی را با آدرس (www.saferemr.com) درمورد امنیت تشعشعات الکترومغناطیسی راه اندازی کرده و مشاور سازمان بین المللی تحقیقات میدان های الکترومغناطیسی است که شامل 250 دانشمند است.

آنها و گروهی از پزشکان متخصص امنیت تکنولوژی که عضو این سازمان هستند، خواستار جمع آوری شبکه 5G تا زمان انجام تحقیقات معتبرهستند.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا