ذخیره ۱.۹۲ میلیون بیت‌کوین در ۸ صرافی بزرگ

هدف ساتوشی ناکاموتو از توسعه بیت کوین ایجاد راهکاری برای انجام مبادلات مالی بدون تکیه بر ارزهای رایج و خارج کردن انحصار تبادلات از دست بانک ها بود اما افزایش چشمگیر قیمت باعث شده برخی به عنوان سرمایه آنرا ذخیره کرده و از چرخه مبادلات خارج کنند.

اینکار علاوه بر تضاد با ماهیت رمزارزها خطرات بسیاری را متوجه این صنعت کرده است. در حال حاضر ۸ صرافی اصلی ارزهای دیجیتال ۱.۹۲۵ میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد دلار را ذخیره کرده اند. از نظر «تریس میر»، (Trace Mayer) کارآفرین و کارشناس حوزه رمزارز این بیت کوین ها هم در آینده به دیگر ارزهای مفقود شده خواهند پیوست.

اشاره تریس میر به قربانی شدن صرافی های دیجیتال توسط حملات سایبری متعدد و دیگر رویدادهای منجر به مفقود شدن رمزارزها است. تنها در سال ۲۰۱۹ برخی از معروف ترین صرافی ها در کانادا، نیوزیلند و کره جنوبی به کلی فعالیت خود را متوقف کردند. این ۱.۹۲ میلیون بیت کوین ذخیره شده در صرافی ها نیز شکاری جذاب برای هکرهای سارق رمزارز به نظر می رسد.

همه این مراکز قربانی هکرها نشده اند، برای مثال مسئولان QuadrigaCX پس از مرگ مدیرعامل مدعی شدند که تنها وی به رمز عبور کیف پول سخت افزاری دسترسی داشته و دیگر امکان بازیابی آنها وجود ندارد. کار تا جایی پیش رفته که برخی معتقدند حملاتی نظیر «کریپتوپیا« و «بیت هامب» هم کار خودی ها بوده است.

یکی از راه های کاهش ریسک مفقود شدن بیت کوین ها این است که کاربران شروع به خارج کردن رمزارز از صرافی های دیجیتال و نگهداری آنها در کیف هایی کنند که کلید خصوصی آنرا تنها خود در اختیار دارند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا