رفع چالش های فضای کارآفرینی با نگاه نوآرانه

این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی طرفین از منابع و توان فکری، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و سایر امکانات مورد توافق طرفین به‌ ویژه در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، رویدادها و کنفرانس‌ های مشترک به‌صورت ملی و بین‌المللی با در نظر گرفتن اولویت‌ها و توانایی طرفین اعم از داده‌ها، اطلاع‌ رسانی و نیروی انسانی متخصص است.

دکتر علیرضا  بهرامی، رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بازوی اجرایی و همراه با دانشگاه است، اظهار کرد: اگرچه امروزه فضای کارآفرینی در معرض چالش های فراوان قرار دارد اما باید با نگاه نوآورانه این چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا جهاد دانشگاهی می تواند با ارایه ظرفیت ها و قابلیت های خود در برگزاری دوره‌ های آموزشی و مهارتی در حوزه کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویان در حیطه نوآوری و کارآفرینی در کنار دانشگاه باشد.

دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رویکرد مثبت مجموعه مدیریت دانشگاه به حوزه نوآوری و فناوری اذعان کرد: ‌برنامه دانشگاه در راستای تشکیل ستاد کارآفرینی و اشتغال دانشگاه، حمایت از اساتید و دانشجویان فناور در توسعه فناوری ها و ایجاد زیرساخت های لازم با استفاده از پتانسیل ارزشمند نهادها و  نیروی انسانی دانشگاه در این حوزه است.

دکتر سالار ارزیده، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان اینکه تشکیل شبکه تخصصی نوآوری و فناوری سلامت در دانشگاه یک فرصت‌ مطلوب و ارزشمند برای هدایت و راهبری پتانسیل های دانشگاه در جهت حل مسائل سلامت است، پیشنهاد ایجاد یک مرکز یا خانه برای نوآوری و فناوری دانشجویی در دانشگاه با همکاری طرفین را داشت. به این ترتیب بسیاری از پراکنده‌کاری های این حوزه در یک مرکز متمرکز شده و یک پایگاه فرهنگی فناوری و نوآوری برای هم اندیشی و برگزاری رویدادهای ترویجی توسعه ای این مقوله را در دانشگاه ایجاد می کند.

از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه برگزاری همایش، کارگاه‌ها و دوره‌ های مهارت حرفه‌ای مشترک با محوریت توانمندسازی و کارآفرینی، همکاری در برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی با استفاده از ارتباطات تشکیلاتی طرفین، اجرای پژوهش‌های کاربردی و برگزاری بازدیدهای علمی و تحقیقاتی در راستای اهداف تفاهم‌نامه ،اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های تشکیلاتی و خدمات طرفین در داخل کشور و سطح بین‌المللی و همکاری در طراحی، تولید و عرضه بسته‌های آموزشی، پژوهشی و سایر محصولات موردتوافق می‌باشد.

در پایان مقرر شد برنامه عملیاتی اقدامات در راستای این تفاهم نامه با همکاری نمایندگان تام الاختیار دو حوزه ظرف دو هفته آتی تدوین و در بازه‌های سه ماهه جلسات گزارش دهی پیشرفت و پیاده سازی این تفاهم نامه برگزار شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا