یک تجهیز پزشکی فیزیکی ایران‌ساخت شد

حوزه تجهیزات پزشکی دامنه گسترده‌ای دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده حدود ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت داخلی و ۶ هزار و ۱۰۰ نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران فعالیت دارند.

یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با به کارگیری دانش و فناوری بومی توانسته است تعدادی از تجهیزات پزشکی را تولید و به بازار عرضه کند.

۴ محصول تولیدی یک شرکت دانش‌بنیان با نام‌های دستگاه مسواک‌زن ۸ مخزنی، ژل ازولیو، دستگاه فشار دهنده متناوب اندام و دستگاه فیانا به تولید انبوه رسیده و در کشور به فروش می‌رسد.

علی آقاکثیری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره دستگاه فشار دهنده متناوب اندام (IPC)  تولید شده در این شرکت گفت: این دستگاه یک وسیله ایجاد فشار متناوب در اندام به کمک یک کاف ۴ محفظه‌ای است. این دستگاه با انبساط و انقباض رگ‌های خونی و عضلات به کمک تغییر فشار در محفظه‌ها یک ماساژ متناوب در آنها ایجاد می‌کند.

وی افزود: علاوه بر ماساژهای مختلف، این دستگاه برای گردش بیشتر خون و همچنین افزایش متابولیسم به وسیله بازگشت وریدی و بهبود جریان لنف کاربرد دارد. همچنین رابط کاربری زیبا و آسان این دستگاه به کاربر اجازه می دهد به راحتی فشار و حالت کاری دلخواه خود را در دستگاه تنظیم کند و به کمک تایمر خودکار، پس از گذشت مدت زمان تعیین شده دستگاه خاموش شود.

آقاکثیری از موارد مصرف این دستگاه گفت: این دستگاه برای بهبود گردش خون، جلوگیری از ترومبوز وریدهای عمقی، نارسایی وریدی، واریس وریدی، زخم و لنگش متناوب، پای دیابتی، بیماری‌های ایسکمیک مرتبط با آرتواسکلوروز، برطرف کردن لنف اِدِم بعد از عمل جراحی سرطان سینه و اِدِم اولیه و ثانویه و میکزادم مانند اِدِم بارداری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر این شرکت گفت: همچنین برای شکستگی ها، ترومای بافت نرم و استئونکروز سر استخوان فمور، جلوگیری از ایجاد نوریت محیطی در زمینه دیابت، آسیب عصبی، مدت طولانی در بستر ماندن، توانبخشی بیماران سالمند، جراحی عمومی و ارتوپدی، توانبخشی بیماران فلج مغزی و توانبخشی بیماران بعد از جراحی و بهبود تورم و تسکین درد از مواردی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این دستگاه در بهبود مواردی مانند اِدِم مزمن، بیماری‌های وریدی مزمن، جلوگیری از تشکیل ترومبوز، اِدِم مفاصل و ادم روماتیسمی بیماران ام اس، خستگی و اختلالات خواب در بیماران مسن، پری آرتریت شانه، جلوگیری و بهبود اسپاسم عضلات و بهبود درد در ورزشکاران موثر است.

به گفته وی، ۳ کشور آمریکا، سوئیس و کره جنوبی از بزرگترین تولیدکنندگان اصلی این محصول در دنیا هستند.

آقاکثیری افزود: قیمت محصول این شرکت ۶۰۰ دلار و قیمت محصول خارجی چیزی در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است و از نظر کیفیت و کارایی قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

وی گفت: با تولید این محصول واردات کالای مشابه به کشور بسیار کمتر شده است و این محصول توانسته نیاز بیشتر بازار داخل کشور را تامین کند. با تولید این محصولات برای ۶ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا