با هنر نقاشی، با روح و روان دیگران بازی کنید

کافی است یک قلم و کاغذ در مقابل‌تان قرار دهید و شروع به کشیدن کنید تا حس کنید چقدر می‌توان با یک قلم و کاغذ، به آرامش رسید. به خصوص اگر در پی این کار، یک اثر هنری زیبا خلق کنید.

بی تعارف اگر بخواهیم با زندگی کنار بیاییم، پناه بردن به هنر معمولا می‌تواند کمک‌مان کند. حال اگر این هنر، نقاشی کشیدن باشد، می‌تواند روح‌تان را به آرامش برساند و عملا از فایده مادی و معنوی آن لحظات‌تان را شیرین‌تر کنید.

چرا باید نقاشی را یاد بگیریم؟ تصور کنید یک فرد کاملا یک بعدی هستید و در تمام طول مدت عمرتان یا کار کردید یا درس خواندید. تا اینجای قضیه مشکلی نیست. مشکل از آن‌جایی حس می‌شود که فضای خالی ابعاد دیگرِ زندگی را در جایی از وجودتان خالی احساس می‌کنید.

کمی از جنبه فلسفی قضیه بیرون بیاییم، یعنی تنها زمانی می‌توانید از لحظات خود لذت ببرید که تک بعدی نبوده و ابعاد مختلف را در خود رشد دهید. یکی از این ابعاد که باعث رشد آدم می‌شوند، نقاشی کشیدن است.

وقتی یک اثری خلق می‌کنید، حس رضایت سرتاسر وجود شما را دربرمی‌گیرد. حالا اگر این اثر به دل‌تان بنشیند، لذت این حس رضایت، برای شما بیشتر می‌شود.

چه سبکی از نقاشی را یاد بگیریم؟

خب، فرض می‌گیریم پس از تحقیقات و بالا و پایین کردن بسیار بالاخره کلاس ها و دوره های آموزش نقاشی  را شرکت کردید. معمولا برای شروع قبل از نقاشی با مداد رنگی و پاستل و رنگ روغن و… شما باید کلاس و دوره آموزش نقاشی سیاه قلم را بگذرانید. پس از آن، مرحله به مرحله که پیش می‌روید، با انواع سبک و شکل‌های نقاشی آشنا می‌شوید. اما باید در نظر داشته باشید آموزشگاهی که برای این کار انتخاب می‌کنید، تمام سرفصل‌های نقاشی را به شما آموزش دهد. مثلا از طراحی اجزای صورت گرفته تا شناخت فیگور و طراحی تمام اجزای بدن از روی مدل زنده و طراحی سریع صورت و فیگور انسان و… . برای نمونه آموزشگاه نقاشی تصویرگران پویا اندیش تمام این سرفصل‌ها را به شما آموزش می‌دهد.

از چه سنی باید  شروع کرد؟

 آیا فکر می‌کنید تا همین جا و همین سن برای شروع نقاشی دیر شده است؟ باید بگویم که خوشبختانه کاملا اشتباه فکر می‌کنید. کلاس نقاشی معمولا برای افراد بالاتر از 10 یا 14 سال، برگزار می‌شود. درنتیجه اصلا نگران نباشید هر سنی که داشته باشید، می‌توانید در کنار هنرجویان دیگر، کلی تجربه و آموزش یاد بگیرید. کلاس‌های نقاشی که در تصویرگران پویا اندیش برگزار می‌شود مناسب برای افراد بالای 13 سال است. هر سطح توانایی که داشته باشید حتی بدون گذراندن کوچکترین پیش‌نیازی می‌توانید در کلاس نقاشی شرکت کنید و تمام تکنیک‌ها و مهارت‌های نقاشی را مرحله به مرحله یاد بگیرید.

اگر هم آینده درخشان و اثرات مفید نقاشی را حس کردید و می‌خواهید کودک‌تان از همان  سال‌های اول زندگی‌اش نقاشی را شروع کند، آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش برای محدوده سنی 4 تا 12 سال، کلاس و دوره آموزش نقاشی برای کودکان  با سطح های مختلف سنی را برگزار می‌کند.

بازار کار نقاشی چه وضعیتی دارد؟

شاید شاهد تبلیغات و نمونه‌های نقاشی فوق‌العاده زیبا و مسحورکننده‌ای که در اینستاگرام در پیج‌های مختلف، پست می‌شود، باشید. پیج‌هایی که با نمونه کارهایی که قرار می‌دهند، به نوعی مشتری جذب می‌کنند و سفارش کار می‌گیرند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. یا در نهایت اگر قادر باشید نمونه کارهای قوی خلق کنید می‌توانید آن را برای نمایشگاه‌های خارجی فرستاده و در دنیا خود و سطح کارتان را معرفی کنید.  راه ورود به این بازار یادگیری اصولی نقاشی و برگزاری نمایشگاه است ، تا به معروفیت نام خود و دیده شدن هر چه بیشتر نقاشی های خود کمک کنید و بتوانید آثار خود را بفروش برسانید .  این نیاز به حمایت موسسه ایی در ابتدای شروع ورود به برگزاری نمایشگاه ها است .

تصویرگران پویا اندیش از این دسته آموزشگاه‌ها است. شما بدون هیچ پیش‌نیازی و بدون در نظر گرفتن هیچ استعدادی وارد دوره نقاشی می‌شوید. تکنیک‌ها را از پایه و صفر شروع کرده و پله پله، تمام نکات را یاد می‌گیرید. و در انتهای دوره های آموزشی خود از آثار نقاشی شما نمایشگاه برگزار می کند که به معروفیت نقاشی های کشیده شده کمک زیادی می کند و راه را برای برگزاری نمایشگاه های بیشتر را باز می کند .

اگر تجربه نقاشی را در حد حتی ابتدایی داشته باشید، یا از دیدن آثار نقاشی به وجد می‌آیید، دوره‌های نقاشی را بگذرانید. بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید از وقت گذاشتن برای نقاشی، نتیجه خواهید گرفت.

برای ثبت نام در دوره‌های آموزش نقاشی و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت آموزشگاه تصویرگران پویااندیش را نیز حتما ببینید: https://pouyaandish.com

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا