ساخت استادیوم اصلی المپیک توکیو پایان یافت

این استادیوم پنج طبقه توسط طراح مشهور ژاپنی کنگو کوما و با استفاده از تکنیک‌های سنتی طراحی شده و قرار است ۶۰ هزار طرفدار را میزبانی کند. برای ساخت این استادیوم از دو هزار متر مکعب چوب سدر استفاده شده که بخش عمده آن از مناطق آسیب‌دیده در اثر زمین‌لرزه و سونامی  ۲۰۱۱ میلادی، واقع در شمال توکیو جمع‌آوری شده است. 
استفاده از سایبان‌های چوبی لایه‌ای، تکنیکی است که در معبد ۱۳۰۰ساله هوریوجی، قدیمی‌ترین ساختمان جهان که در منطقه غربی نارا قرار دارد، به چشم می‌خورد. 
سقف استادیوم نیز به گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود جریان هوا و کاهش دمای درون استادیوم را فراهم می‌کند. همچنین ۱۸۵ فن بزرگ و ۸ دستگاه تولیدکننده مه خنک در بخش‌های مختلف استادیوم نصب شده‌اند. 
این استادیوم که در مرکز شهر توکیو و در محل استادیوم ۱۹۶۴ بنا شده است، برای اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ و همچنین برگزاری برخی مسابقات فوتبال در این بازی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
گرمای تابستانی ژاپن یکی از نگرانی‌های اصلی مقامات برگزارکننده المپیک ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و پزشکان هشدار دادند که امکان مرگ ورزشکاران در این شرایط وجود دارد. 

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا