کپسول ضد ایدز با طعم توت فرنگی تولید شد

سالانه حدود ۸۰ هزار کودک به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست می دهند که یکی از دلایل این امر مشکلات در دارورسانی به این گروه است.

 نوزادان نمی توانند قرص را ببلعند یا یک شربت بد مزه را بخورند. در این میان شرکت Cipla راه حل بهتری ارائه کرده است. این شرکت یک داروی ضد اچ آی وی به نام Quadrimune تولید کرده که دانه های ریزی در آن با طعم توت فرنگی وجود دارد. به همین دلیل نوزادان آن را راحت تر می بلعند. هرچند این دارو به شکل کپسول است  اما والدین می توانند محتویات آن را روی غذاهای نرم یا نوشیدنی بریزند و به نوزاد بدهند.

Quadrimune شامل ۴ داروی مختلف ایدز است و نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست. این امر در آفریقا اهمیت زیادی دارد زیرا آب و هوای گرم و نبود الکتریسیته برای نگهداری دارو مشکل ساز می شود.

داروی مذکور ارزان قیمت است و برای یک کودک با وزن ۲۰تا ۳۰ پوند هزینه روزانه آن کمتر از یک دلار و برای نوزادان کوچکتر روزانه ۵۰ سنت است. هرچند شاید حتی این قیمت نیز برای برخی خانوارهای فقیر در آفریقا گران باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا مشغول بررسی  Quadrimune است و احتمالا در ۲۰۲۰ میلادی آن را تایید کند. 

البته تولید این دارو برای کودکان در کشورهای پیشرفته چندان اضطراری نیست زیرا احتمال ابتلای آنان به ایدز از طریق مادرشان کمتر است اما تاییدیه این دارو گامی مهم در توسعه و توزیع آن به حساب می آید.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باهر طعمی میخواد باشه کودکان بی گناه دارن از بین میرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا