مدار زمین مستعمره الون ماسک می شود

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس رویای ارسال ۴۲ هزار ماهواره استارلینک به مدار زمین را در سر دارد اما بسیاری از کارشناسان و مدیران صنعت هوا فضا معتقدند این ایده یک کابوس است.

استفان ایزریل مدیر ارشد اجرایی شرکت آریان اسپیس و رقیب اسپیس ایکس طی مصاحبه ای ادعا کرد این شرکت آمریکایی قصد دارد مدار زمین را مستعمره خود کند و این قسمت از فضا را در انحصار خود داشته باشد.

او هشدار داد ایده ای که ماسک در سر دار به ایجاد جنگ و رقابت شدید و فضایی مشابه «غرب وحشی» در آمریکا منجر می شود. همچنین او خواستار قانونگذاری درباره مدار زمین شد.

آریان اسپیس یک شرکت فرانسه و نخستین شرکت تجاری ماهواره ای در جهان است که از سال ۱۹۸۰ میلادی در این حوزه فعالیت می کند.

مدیرعامل این شرکت تهاجم همه جانبه الون ماسک از ماهواره ها تا پرتابگرهای اسپیس ایکس را محکوم کرده است. او در مصاحبه با نشریه لوموند گفت: ما از پروژه های ارسال خوشه های ماهواره ها پشتیبانی می کنیم و معتقدیم این امر برای اروپا بسیار مهم است اما چنین اقدامی باید با توجه به حفاظت از محیط مذکور انجام شود. در این زمینه قانونگذاری درباره مدار زمین اهمیت زیادی دارد.

البته علاوه بر این شرکت، بسیاری از ستاره شناسان نیز برنامه استارلینک را نمی پسندند. آنها هشدار داده اند خوشه ای از ماهواره های مصنوعی  چشم انداز آسمان شب را تخریب می کند و به علم ستاره شناسی خسارت می زند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا