درمان و ارتقاء سلامت روانی با بازی درمانی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد در پنجمین دوره برگزاری خود از حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است.

تحلیل‌های روانشناختی، درمان و ارتقاء سلامت روانی، سواد رسانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هیجان، رویکردهای هوش محاسباتی، نقش داده کاوی و مدل سازی رفتار کاربر، رویکرد فلسفی بازی‌های رایانه‌ای، شیوه‌های جذب مخاطب، بازاریابی و تبلیغات، نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای درحوزه‌ تجارت، اقتصاد وکارآفرینی، مدل‌سازی فرایند توسعه‌ از جمله محورهای مورد بررسی در این رویداد علمی و تخصصی است.

همچنین مباحثی مانند تحلیل زیبایی ‌شناختی و هنری، اصول هنری در طراحی و شخصیت‌پردازی، بهینه‌سازی درتلفیق هنر و تکنیک روایت و بازی ‌نامه‌نویسی، بازی‌های جدی، بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ ایده‌های جدید در حوزه‌های خانواده، درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی، توسعه‌ صنعت گردشگری، درمان اختلالات جسمی، توانبخشی شناختی، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی نیز در این کنفرانس مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

این رویداد در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود تا با وجود مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، آزمایشگاه بازی‌های جدی و دبیرخانه دائمی کنفرانس هدایت پژوهش‌های مرتبط با این صنعت نوپا، ثروت‌آفرین و استراتژیک، توسعه‌ زیرساخت‌های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در این هنر-صنعت و رسانه به خوبی انجام شود.

کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای محلی برای ارائه‌ پژوهش‌های جدید در شاخه‌های مختلف این حوزه است و رونق تولید بازی‌های رایانه‌ای فاخر را دنبال می‌کند. البته این دوره نگاه ویژه‌ای به بازی و کاربردهای آن در حوزه درمان دارد.

حضور در این رویداد آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی این حوزه و امکان ارتباط مستقیم با پژوهشگران داخل و خارج کشور را برای شرکت کنندگان به دنبال دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا