مشاغل خانگی استان هرمزگان رونق می گیرند

سهیل دادخواه به سیناپرس گفت: طی چهار پنج سال اخیر رشته ها و تخصص های مراکز رشدمان را توسعه داده ایم تا بتوانیم با سایر مراکز رشد کشور رقابت کنیم و خدمات خوبی به جوانان و شرکت های دانش بنیان ارایه بدهیم. خوشبختانه با توسعه شرکت ها و خدمات، مرکز رشد ما توانسته است خروجی خوبی داشته باشد.

وی افزود: امسال نیز با کمک سازمان ستفا موفق به راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی شدیم. طرحی که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. برای نخستین بار نیز روی پیاده سازی و اجرای بحث منش ( مراکز نوآوری و شکوفایی) تمرکز کرده ایم. طی سال های آینده خبرهای خوبی نیز از مرکز منش این استان خواهیم داشت. توسعه و رونق مشاغل خانگی هم از طرح های ملی جهاد دانشگاهی است که ما پیگیر اجرای آن هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش ها نیز مرکز علمی کاربردی ما در بین واحدهای جهاددانشگاهی کشور، رتبه سوم تا چهارم را دارد. تعداد دانشجویان ما نیز وضعیت مناسبی دارد؛ هم اکنون بیش از هزار نفر دانشجو مرکز علمی کاربردی واحد هرمزگان دانشجو دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سعی کرده ایم، در مرکز علمی کاربردی مان بیشتر به روی مباحث کیفی کار کنیم. در حال حاضر ارتباط نزدیکی میان واحد پژوهش، ستفا و مرکز علمی کاربردی ما وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اظهارداشت: تمام بحث های مرتبط با اشتغال و کارآفرینی که اکنون در این مجموعه انجام می شود، به علت فعالیت مرکز علمی کاربردی ماست که دانشجویان از این خدمات استفاده می کنند و این به عنوان نقطه قوت مرکز علمی کاربردی ما در استان محسوب می شود که از بدو ورود بحث اشتغال دانشجویان را پیگیری و خدمات مورد نیز آنها را ارایه می کنیم.

وی بیان کرد: بحث های کیفی سازی در حوزه های آموزشی و اشتغال زایی و سایر مباحث از جمله کیفیت خدمات آموزشی، تجهیزات آموزشی نیز مد نظر ما بوده است. نتایج این مباحث باعث شده است تا این مرکز برخلاف سایر مراکز علمی کاربردی در سایر کشور که عمدتا رو به افول هستند از نظر اشتغال فارغ التحصیلان و کارآفرینی، وضعیت مناسبی داشته باشد.

دادخواه ادامه داد: در بحث آموزش های کوتاه مدت هم سعی کرده ایم آموزش های اشتغال محور را مورد تاکید قرار دهیم؛ آموزش هایی که مردم جامعه و دانشجویان بتوانند مهارت هایشان را افزایش دهند. عمدتا زمینه اشتغال این افراد نیز پس از این آموزش ها در حوزه های مرتبط با پزشکی، پیراپزشکی فراهم شده است.

به گفته وی، سالانه حدود 13 هزار نفر در این مرکز آموزشی، آموزش می بینند که حدود شصت تا هفتاد درصد آنها جذب بازار کار می شوند.

گزارش: فرزانه صدقی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا