نسل جدید ایمپلنت‌های شنوایی بلوتوث‌دار

به گزارش ایسنا ، سیستم «پل صوتی مرتعش» (Vibrant Sound bridge) که ایمپلنتی برای گوش میانی است، برای نخستین بار بیماران را قادر می‌سازد تا از طریق بلوتوث، به‌ طور مستقیم به دستگاه‌های ارتباطی ‌خارجی متنوع متصل شوند.

این سیستم به کاربران امکان دسترسی بی‌سابقه به فناوری‌های مورد استفاده روزانه مانند گوش دادن به موسیقی یا استفاده از تلفن هوشمند را که عموم مردم از آن بهره می‌برند، می‌دهد.

محققان می‌گویند: این سیستم جدید برای افرادی طراحی ‌شده که به دلایل پزشکی قادر به استفاده از سمعک‌های معمولی‌ نبوده و یا این دستگاه‌ها کارایی کافی برای آنها ندارند. فناوری مذکور شامل پردازنده‌ ‌صوتی سامبا (SAMBA) است ‌که به کاربران، امکان اتصال بی‌سیم به تلفن‌های هوشمند، گیرنده‌های FM و سایر دستگاه‌های کمکی برای گوش‌دادن را می‌دهد.

به علاوه، این پردازنده از طریق تعویض خودکار برنامه‌ها، با محیط‌های مختلف صدا منطبق می‌شود و با استفاده‌از « آداپتور هوشمند صوتی» تنظیمات ایده‌آل کاربر را حفظ کرده و آن‌ها را به صورت خودکار اعمال می‌کند.

به گفته سازندگان، قابل ‌اتصال‌ بودن آخرین نمونه ا‌یمپلنت پل صوتی مرتعش یک ‌قدم بزرگ در راستای کمک به بیماران است تا در عصر ‌دیجیتال از طریق اتصال یکپارچه دستگاه‌های مدرن مانند تلفن‌های همراه با ایمپلنت، بتوانند با دیگران ارتباط برقرار‌ کنند.

به گفته آنان، کاربران این ایمپلنت جدید می‌توانند از اسکن‌های ام‌آرآی تا 1.5 تسلا، بدون نیاز به برداشتن ایمپلنت، استفاده کنند. این قابلیت، موجب آسایش بیشتر کاربران شده و به آنها این فرصت را می‌دهد تا در آینده بتوانند از روش‌های تصویربرداری برای چکاپ پزشکی بهره ببرند.

این ایمپلنت گوش ‌میانی از انرژی مکانیکی برای شبیه‌سازی ساختار گوش میانی یا داخلی استفاده می‌کند. یک پردازنده‌ خارجی که به سادگی می‌توان آن را در زیر موها پنهان کرد، صداها را به پیام‌های الکتریکی تبدیل کرده و سپس این پیام‌ها به دستگاه کوچکی که در زیر پوست نزدیک پشت گوش کاشته شده ، مخابره می‌شوند. این پیام‌های الکتریکی،گوش‌میانی یا حلزون گوش را به ارتعاش درآورده و پالس‌هایی را ایجاد می‌کند که مغز آن‌ها را به ‌عنوان صدا در نظر می‌گیرد.

در حال ‌حاضر، این ایمپلنت در تمام کشورهایی‌که نشان CE را به رسمیت شناخته‌اند -از جمله انگلستان- برای افراد 5 ساله و بزرگتر، در دسترس است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا