اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز شد

مدیر روابط‌عمومی اسنپ در گفت‌وگو با ایرنا از جرئیات طرح تخصیص سهمیه سوخت خبر داد و گفت:  بر اساس اعلام کارگروه سوخت (مصوبه هیئت وزیران) سهمیه تخصیص‌یافته مابه‌تفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع تاکسی‌های آنلاین است.

واریز اول بر اساس پیمایش ۸روز (از زمان آغاز سهمیه‌بندی) صورت گرفته است. ضمن این که پیمایش رانندگان بر اساس کیلومتر طی‌شده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه می‌شود.  بر این اساس سهمیه مذکور در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز می‌شود و در اختیار تاکسی‌های اینترنتی قرار نمی‌گیرد. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاه‌های سوخت قابل‌ استفاده است.

به گفته عطیه نوری با توجه به این که سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به راننده تعلق می‌گیرد و نه خودرو، باید حساب بانکی به نام خود راننده باشد. همچنین چنانچه دو یا چند راننده با یک خودرو فعالیت می‌کنند، به تناسب پیمایش به هر یک سهمیه جداگانه تعلق می‌گیرد.

نوری افزود: شرط تخصیص سهمیه به رانندگان پیمایش حداقل ۴۷کیلومتر در هفته در مجموع تاکسی‌های آنلاین است. همچنین سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه ۱۰۰۰کیلومتر در هفته (با مبنای هر صدکیلومتر ۷لیتر) در مجموع تاکسی‌های اینترنتی است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی ۷۰لیتر در هفته برای خودروهای تک‌سوز و ۴۲لیتر در هفته برای خودروهای دوگانه‌سوز است. این سهمیه مازاد بر ۶۰لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.

مدیر روابط عمومی اسنپ اضافه کرد: شرکت‌های تاکسی آنلاین هر هفته فهرستی از اسامی واجد شرایط دریافت سهمیه بنزین را بر اساس پیمایش هفتگی هر راننده به وزارت کشور تحویل می‌دهند.  وزرات کشور مجموع پیمایش هر راننده در مجموع تاکسی‌های آنلاین را محاسبه می‌کند، اطلاعات هویتی هر راننده را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال تطبیق می‌دهد و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود، وضعیت خودرو را بررسی می‌کند. در نهایت فهرست رانندگان واجد شرایط به صورت هفتگی به وزارت نفت اعلام می‌شود.

وی افزود: ضمن این که وزارت نفت با همکاری بانک عامل، سهمیه مذکور را به حساب بانکی رانندگان تعرفه‌شده از سوی وزارت کشور واریز می‌کند. مواردی که شماره حساب با شماره ملی راننده مطابقت ندارد، از فهرست پرداخت خارج می‌شوند. سهمیه اشخاصی که به دلیل فقدان شماره حساب به نام خود، عدم انطباق شماره ملی با شماره کارت بانکی و عدم انطباق اطلاعات هویتی ارائه شده موفق به دریافت سهمیه نشده‌اند، تا زمان رفع نقص محفوظ می‌ماند.

تاکسی آنلاین اسنپ، از روز اعلام سهمیه‌بندی بنزین تا زمان واریز اولین سهمیه، برای حمایت از رانندگان خود طرح اعطای کمک‌هزینه بنزین را در پیش گرفت؛ در این طرح حمایتی، اسنپ کمک‌هزینه‌ای را به صورت وام برای جبران افزایش قیمت بنزین به حساب کاربران راننده خود واریز کرد تا به این ترتیب خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگانش را تضمین کند و رانندگان بتوانند تا زمان واریز سهمیه مربوطه مثل گذشته به کار خود ادامه دهند.

اکنون با واریز اولین فاز از سهمیه بنزین و تداوم طرح‌های تشویقی اسنپ، رانندگان این سامانه بدون دغدغه می‌توانند به خدمت‌رسانی خود ادامه دهند. نوری در پایان اشاره کرد: همچنین اسنپ به رانندگانی که هنوز واجد شرایط دریافت بنزین نشده‌اند، تا زمان واریز سهمیه سوخت، کمک‌هزینه خرید بنزین خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا