سرطان ریه کودکان، ره آورد خیابان های شلوغ

بر این اساس، زندگی کردن تا فاصله 50 متری از خیابان های شلوغ می تواند خطر سرطان ریه در کودکان را تا 14 درصد افزایش دهد.در این تحقیق که در 13 شهر انگلیس و لهستان انجام شده همچنین مشخص شد آلودگی هوا به بالا رفتن احتمال بیماری قلبی، سکته، مشکلات قلبی و برونشیت (التهاب ریه) کمک می کند.

این گزارش که توسط کینگز کالج لندن انجام شده 13 مورد از مشکلات سلامتی ناشی از زندگی در مناطق با آلودگی بالا را تحلیل و آنها را با عموم مردم مقایسه کرده است.

این تحقیق نه تنها به بررسی بیماران بستری شده در بیمارستان ها و مرگ و میر پرداخته بلکه همچنین علایمی همچون عفونت های سینه را نیز بررسی کرده است.

تحقیقات مشخص کرد که آلودگی هوای کنارجاده ای، رشد شش ها در کودکان را تا حدود 14 درصد در آکسفورد، 13 درصد در لندن، 8 درصد در بیرمنگهام، 5 درصد در لیورپول، 3 درصد در ناتینگهام و 4 درصد در ساوتهمپتون به خطر انداخت.

محققان همچنین می گویند اگر آلودگی هوا تا یک پنجم کم شود، ممکن است هزاران مورد از کودکان مبتلا به علایم برونشیت در شهرهای انگلیس کاسته شود.

بحران سلامت عمومی

«راب هیوز» محقق سازمان هوای پاک در انگلیس می گوید: آلودگی هوا ما و کودکانمان را از گهواره تا گور دچار بیماری می کند اما اغلب این آسیب ها غیر قابل دیدن هستند. تحقیق انجام شده، این بحران سلامت عمومی را قابل رویت می کند و اهمیت اولویت دادن سیاستمداران به پاکسازی هوا را نشان می دهد.

«پنی وودز» مدیر بنیاد ریه بریتانیا از دولت انگلیس خواست به لحاظ قانونی به اهداف سازمان بهداشت جهانی برای پاکسازی هوای خطرناک کشور پایبند باشد. سازمان بهداشت جهانی تا 40 میلی گرم دی اکسید نیتروژن سالانه در هر متر مکعب از هوا را هدفگذاری کرده است.

وودز می گوید: به نظر می رسد هر روز شاهد شواهد بیشتری از تاثیرات وحشتناک آلودگی هوا روی ریه خود هستیم. ما می دانیم آلودگی هوا، رشد شش ها در کودکان ما را به خطر می اندازد و بیماری کسانی که دچار مشکلات ریوی هستند بر اثر آلودگی هوا تشدید می شود.

گروه تحقیقاتی که این مطالعه را انجام داده است شامل 15 سازمان غیر دولتی فعال در زمینه سلامت و محیط زیست از جمله بنیاد ریه بریتانیا است که خواستار ایجاد یک شبکه ملی برای پاکسازی هوا در سراسر انگلیس شده است.

بنابر اعلام شهرداری لندن، سطح دی اکسید نیتروژن در مناطق دارای کمترین میزان آلودگی هوا، در نیمه اول سال جاری میلادی در این شهر تا 30 درصد کاهش داشته است.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا