روزجهانی مبارزه با ایدز

  • روزجهانی مبارزه با ایدز

از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود. در روز جهانی ایدز مردم لباس‌های شان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

اپیدمی جهانی ایدز و ویروس آن، با توجه به مقیاس و تأثیر ویرانگری که دارد یک مورد اضطراری جهانی و یکی از وحشتناک ترین چالشها را در برابر زندگی و حیثیت انسان و همچنین در برابر برخورداری مؤثر ازحقوق بشر تشکیل می دهد، که رشد اجتماعی و اقتصادی را در سراسر جهان تضعیف می کند و بر تمامی سطوح جامعه ملی، اجتماعی، خانوادگی و فردی تاثیر می گذارد. ایدز تا به حال جان میلیون ها انسان را گرفته است و در سرتاسر جهان هر ساله میلیون ها انسان به ویروس "اچ. آی. وی." آلوده می شوند. تاکنون هیچ راهی برای درمان قطعی آن پیدا نشده است.

  • درگذشت کامران شاهین‌ فر

کامران شاهین‌فر متولد سال 1323 شمسی در تهران بود. وی که دانش‌آموخته‌ رشته‌ معماری از دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود، فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌ی معماری داشت. او از سال 1363 ریاست هیئت مدیره گروه مهندسین مشاور آبان را بر عهده داشت. شاهین‌فر علاوه بر آثار معماری در شهرهای مختلف ایران، تألیفاتی را نیز در زمینه‌ معماری ارائه کرده بود. وی روز جمعه 10 آذر 1391 هجری شمسی بر اثر عارضه‌ قلبی در بیمارستان مهراد تهران درگذشت.

  • درگذشت گادفری هرلدهاردی

گادفری هرلد هاردی متولد ۷ فوریه ۱۸۷۷بود. وی ریاضی‌دان انگلیسی که به خاطر کارهایش در نظریهٔ اعداد و آنالیز ریاضی معروف است.هاردی ۱ دسامبر ۱۹۴۷ (۷۰ سالگی)درگذشت.

  • درگذشت جرج جوزف استیگلر

جرج جوزف استیگلر متولد ۷ ژانویه ۱۹۱۱ بود. وی اقتصاددان آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد.او ۱ دسامبر ۱۹۹۱درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا