تولد ویلیام فرود

  • تولد ویلیام فرود

ویلیام فرود متولد ۲۸ نوامبر ۱۸۱۰ به دنیا آمد.وی  مهندس انگلستانی و متخصص هیدرودینامیک بود. وی اولین بار قوانینی جهت نیروی مقاومت آب در برابر کشتی‌ها ارائه کرد. فرود در مه ۱۸۷۹ درگذشت.

  • تولد باربارا مورگان

باربارا مورگان، فضانورد اهل ایالات متحده آمریکا است که در ۲۸ نوامبر ۱۹۵۱ میلادی دبه دنیا آمد. وی در مأموریت اس‌تی‌اس-۱۱۸ حضور داشته است.

  • تولد راسل آلن هالس

راسل آلن هالس متولد ۲۸ نوامبر ۱۹۵۰ یک فیزیکدان آمریکایی است که برنده جایزه نوبل فیزیک با مشارکت مشاور تزش جوزف تیلور در سال ۱۹۹۳ است. آنها این جایزه را به خاطر تحقیقاتشان در مورد «پژوهش درباره نیروهای گرانشی ناشی از تپ‌اخترها» دریافت کردند. او یک متخصص در مطالعات تپ اختر و امواج گرانشی شد.هالس وهمکارش تیلور در سال ۱۹۹۳، به صورت مشترک موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک برای کشف اولین باینری تپ اختر شدند.

  • درگذشت ماری فیرفکس سومروایل

ماری فیرفکس سومروایل متولد۲۶ دسامبر ۱۷۸۰ بود. وی یک دانشمند همه چیز دان و نویسندهٔ مقالات علمی اسکاتلندی بود.او در زمانی زندگی می‌کرد که مشارکت‌های زنان در علم دلسردکننده بود.او ریاضیات و نجوم را مطالعه می‌کرد،و دومین دانشمند زنی بود که در انگلستان پس از کارولین هرشل به رسمیت شناخته شد.وی ۲۸ نوامبر ۱۸۷۲ درگذشت.

  • درگذشت محمد بن علی هروی

محمد بن علي هروي نحوي ولغوی شهير، معروف به مؤذن، از ادباي قرن پنجم هجری قمری بوده است. وی دارای آثار قلمي از جمله اسماء الاسد، اسماء السيف و التلويح فی شرح الفصيح مي‏باشد. وفات وي در قاهره روی داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا