آجر تبریدی تولید شد

احمد فهمی مجری این طرح و عضو هیات علمی دانشگاه بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آجرهای نمکی در طرح و اندازه‌های متعدد و به‌طور آزمایشگاهی برای اولین بار از نمک تبریدی در ایران تولید شده است که در صورت پشتیبانی مسوولان شهرستانی و وزارت علوم می‌تواند عرصه‌های نوینی را برای تولید، ارزش‌افزوده و کارآفرینی جوانان مرز و بوم رقم بزند.

این محقق اعلام کرد: از این آجرهای تبریدی برای ساخت ساختمان‌ها با نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌های نمکی، در احداث دهکده توریستی نمک در حاشیه دریاچه ارومیه با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و اشتغال‌زایی در حوزه جذب توریست همچنین برای آجرکاری با استفاده از آجرهای تبریدی ساخته شده از ملات‌های ژئوپلیمری مقاوم در برابر حمله یون‌های کلر مورد استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دهکده نمکی شامل هتل نمکی، رستوران نمکی، مجتمع‌های هالوتراپی (نمک درمانی) و لجن درمانی با محوطه‌سازی نمکی برای ایجاد جاذبه گردشگری سیاحتی و سلامت در منطقه ایجاد می شود.

فهمی با اشاره به اینکه رئیس مجتمع گردشگری و برخی مسوولان سازمان‌های مختلف اعلام آمادگی خود را برای حمایت از این طرح اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری علی اصغری و سایر همکاران دانشگاه بناب اجرا شده است.

به گزارش ایرنا،ساخت آجر تبریدی از نمک دریاچه ارومیه برای ساخت ساختمان‌های نمکی در قالب طرح فناورانه به‌عنوان یکی از طرح‌های برگزیده‌ جشنواره‌ ملی ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای احیای دریاچه‌ ارومیه انتخاب شد.

امسال دو طرح فناورانه عضو هیئت علمی دانشگاه بناب، در جشنواره‌ ملی ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای احیای دریاچه‌ ارومیه ارائه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا