تهران درمیان برگزیدگان جایزه جهانی شهر هوشمند 2019

بنابر اعلام کمیته ارزیابی جایزه جهانی شهرهای هوشمند (WSCA) برنامه تهران هوشمند به همراه شهرهای بریستول (انگلیس)، کوریتیبا (برزیل)، مونته‌ویدئو (اروگوئه)، سئول (کره) و استکهلم (سوئد) در میان برگزیدگان این جایزه جهانی بود و دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان به‌عنوان نماینده شهرداری تهران این جایزه را دریافت کرد.
جایزه جهانی شهرهای هوشمند 2019 در شش بخش جایزه شهرها (City Award) جایزه ایده نوآورانه، تحول دیجیتالی، محیط شهری، جابجایی، حکمروایی و مالی و شهرهای فراگیر و اشتراکی طرح‌ریزی شده است. بخش City Award با محوریت راهبردهای مبتنی بر پروژه‌ها، اقدامات ابتکاری و سیاست‌های عملیاتی شهروند محور در حوزه شهر هوشمند طرح ریزی شده است.
بنابر اعلام برگزار کنندگان WSCA در سال جاری، بیش از 450 شرکت کننده از 54 کشور مختلف دنیا، برنامه‌ها، پروژه‌ها، دستاوردها، ایده‌ها و راهبردهای مختلف خود در حوزه توسعه شهرهای هوشمند پایدار را ثبت و مورد سنجش کمیته ارزیابی WSCA قرار دادند.
گفتنی است جایزه جهانی شهر هوشمند، یکی از برنامه‌های اصلی همایش و نمایشگاه بین‌المللی Smart City Expo است که در تاریخ 19 تا 21 نوامبر (28 تا 30 آبان ماه) در شهر بارسلونا برگزار شد. این رویداد سالانه، برای اولین مرتبه در سال 2011 و با هدف بررسی میزان تأثیر طرح‌های هوشمند در ایجاد شهرهایی پویا و پایدار برگزار شد.
همچنین بیش از 25 هزار بازدیدکننده از کنگره جهانی شهر هوشمند 2019 بازدید کرده‌اند و بیش از 400 سخنران در محورهای مختلف از 700 شهر و 140 کشور دنیا که در این کنگره حضور داشته‌اند به سخنرانی و تبادل اطلاعات پرداختند.
شایان ذکر است تهران هوشمند بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده در این برنامه، شهری است پایدار برای همه با سطح کیفیت زندگی روز افزون بر مبنای توسعه مشارکت‌های شهروندی، عمومی و خصوصی، جایی برای زندگی سلامت و شاد، با رفت و آمد روان و برخوردار از زیرساخت‌های یکپارچه، مدیریت شهری کارآمد و اقتصادی پویا.
تحول دیجیتالی شهرداری تهران، شهروند هوشمند و خدمات دیجیتالی، تهران نوآور، توسعه خدمات ایمنی و انرژی و محیط هوشمند و مدیریت هوشمند سفرهای درون شهری از سرفصل‌های اصلی برنامه تهران هوشمند محسوب می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا