مجهز شدن وانت الکتریکی تسلا به پنل‌های خورشیدی

تسلا به تازگی از وانت الکتریکی خود موسوم به "سایبرتراک"(Cybertruck) رونمایی کرده است. این وانت، از همان آلیاژ فولادی ساخته شده که برای ساخت موشک "استارشیپ"(Starship) شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) مورد استفاده قرار گرفته است.

در رویدادی که برای رونمایی از این وانت الکتریکی برگزار شد، آزمایشاتی روی آن صورت گرفت تا استحکام و کارآیی آن ثابت شود.

"ایلان ماسک"(Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا در توئیت جدید خود، به بیان جزئیاتی در مورد سایبرتراک پرداخت که در رونمایی به آنها اشاره نشده بود. در توئیت ماسک آمده است که قرار است وانت الکتریکی، به قابلیت شارژ با انرژی خورشیدی مجهز شود.

ماسک در این توئیت نوشت: سایبرتراک، گزینه دیگری نیز برای شارژ با انرژی خورشیدی خواهد داشت که می‌تواند انرژی لازم را برای طی کردن ۲۴ کیلومتر با یک بار شارژ فراهم کند. سایبرتراک با داشتن این ویژگی می‌تواند از عهده تامین انرژی خود برآید. شاید این وانت الکتریکی با اضافه کردن پنل‌های خورشیدی بتواند بین ۴۸ تا ۶۴ کیلومتر را طی روز بپیماید. میانگین مسافت طی شده در روز در آمریکا، حدود ۴۸ ساعت است.

به نظر می‌رسد که طول سایبرتراک و شکل زاویه‌دار آن بتوانند انرژی حاصل از پنل‌های خورشیدی را دو برابر کنند. با وجود ویژگی‌های گفته شده در این مورد، نباید انتظار داشت که سایبرتراک بتواند همه انرژی مورد نیاز خود را از خورشید به دست آورد زیرا کارآیی پنل‌های خورشیدی در این حد نیست.

تامین انرژی لازم برای پیمودن بین ۴۸ تا ۶۴ کیلومتر در روز، برای رانندگی اطراف شهر کافی خواهد بود اما شاید باز هم نیاز به وجود یک راه استاندارد برای پیمودن مسیرهای طولانی احساس شود. اگرچه ماسک در توئیت خود، انرژی حاصل از پنل‌های خورشیدی را فقط برای پیمودن ۲۴ کیلومتر کافی می‌داند اما باید توجه داشت که این نیرویی است که از خورشید به دست می‌آید.

هنوز جزئیات بسیاری در مورد سایبرتراک وجود دارند که باید آشکار شوند. این جزئیات، مواردی از جمله هزینه‌های آن، شکل و ویژگی پنل‌ها و زمان آماده شدن آن را در بر می‌گیرند. از صحبت‌های ماسک این گونه بر می‌آید که نباید تا پیش از اواخر سال ۲۰۲۱، منتظر تولید "سایبرتراک" بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا