محققان تمایل به انجام فعالیت در زمینه های درمانی را دارند

دکتر منصور جمالی زواره، با اشاره به این که در طول این شش سال درباره مسائل زخم و درمانی صحبت شده است، گفت: تاکنون درباره زخم‌هایی صحبت شده که قابل دیدن هستند اما زخم‌هایی هم هست که قابل دیدن  و درمان نیست. مثل زخم زبان و دروغ؛ این زخم‌ها کشور را برهم می‌زد. خیلی دلم می‌خواهد جوانان و پیران  و اصحاب قلم به این مسائل بیاندیشند و ببینید چطور می‌توانیم به خودمان و مردم زخم نزنیم.

وی افزود: درمان زخم‌های جاری در دیابتی‌ها هزینه‌های بالایی دارد و برای همه مردم پرداخت آن مقدور نیست و امیدوام دکتر طیبی و دیگر روسا فکری برای این مردم بکنند که از نظر مالی وسعشان نمی‌رسد که خودشان را درمان کنند. همچنین امیدوارم به عنوان ملت مسلمان ایران اسلامی راهنمایی باشیم برای کل مردم دنیا که این زخم‌ها کم شود.

بار مالی و روانی زخم‌ها

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز در این مراسم با اشاره به برخی پیامدهای زخم‌های پیچیده و مزمن اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره زمینه سازی برای تقابل آراء مختلف و اندیشه‌های نوین در حوزه زخم و ترمیم بافت است.

مهدی طبایی با اشاره به این که از اهداف این کنگره به اشتراک گذاری آخرین دستاوردهای پژوهشی در حوزه‌ی زخم و ترمیم بافت، فراهم سازی امکان تقابل آراء، بیان نکات آموزشی و باز آموزی مفاهیم علمی است، گفت: فراهم آوری زمینه کارهای تحقیقاتی در حوزه‌های علوم پایه و بالینی و نیز پزشکی و فنی و مهندسی، تمرکز در حوزه‌ی پیشگیری آموزش و درمان زخم و طرح ایده‌های جدید کارآفرینی در حوزه‌ی مراقبت‌های زخم و ترمیم بافت از دیگر اهداف این کنگره به شمار می‌آید.

وی ادامه داد:‌ زخم بار مالی زیادی به جوامع تحمیل می‌کند به طوری که درآمریکا ۸.۵ میلیون نفر مبتلا به زخم‌های مزمن و پیچیده هستند که این آمار بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار سالانه بار مالی را تنها به آمریکا تحمیل می‌کند.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی  زخم و ترمیم بافت خاطر نشان کرد: از جمله پیامدهای بحث‌های مزمن ، ایجاد عفونت، عدم توانایی حرکت ، قطع پا، از کارافتادگی و مشکلات روحی روانی است.

۴۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد 

پروین منصوری، دبیر علمی علوم بالینی کنگره نیز در مراسم افتتاحیه با اشاره به این که بخش دانشجویی کنگره از دیروز شروع شده و استقبال دانشجویان باعث دلگرمی بوده است، گفت: ۴۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که نشان از ایجاد علاقه به انجام پژوهش در حوزه زخم و ترمیم بافت دارد.

وی با اشاره به این که ۷۵ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۴۴ مقاله نیز در قالب پوستر پذیرفته شده‌اند، افزود:‌همچنین ۲۵ سخنران مدعو در کنگره حضور خواهند داشت که در میان آنها سخنرانانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، آلمان نیز هستند که امیدواریم یکی دو نفر از آنها امکان حضور در کنگره را پیدا کنند.

منصوری با اشاره به این که دیروز روز پژوهشگران جوان کنگره بوده و در این قالب چهار پنل تحقیقاتی و استارتاپ ویکند دانشجویی افتتاح شد، گفت: در طول ۱۴ روز ۱۴ کارگاه در زمینه‌های مختلف همزمان با برگزاری کنگره در سالن اصلی برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند در این کارگاه‌ها ثبت نام کنند.

وی در پایان اظهار کرد: جرقه‌های پژوهش در حوزه زخم و ترمیم بافت شعله ور شده و امیدواریم در سالهای آتی شاهد نتیجه‌های آن باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا