هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک

هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک با هدف ایجاد فضایی علمی و با حضور انجمن‌های مرتبط جهت تبادل نظر میان محققان و صاحبان صنایع مربوطه و ایجاد ارتباط مستقیم میان آنها، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

دکتر حسین نجات، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک با اعلام خبر برگزاری این رویداد گفت: با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی در جوامع بین‌الملل، نیاز به پیشرفت در حوزه رباتیک و مکاترونیک جهت همگام شدن با کشورهای در حال رشد امری ضروری است. از آنجا که ایران از جمله کشورهای در حال توسعه در حوزه رباتیک و مکاترونیک می‌باشد، این رویداد نقطه عطفی برای مهندسین و متخصصین از سازمان‌های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت رباتیک محسوب می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس علاوه بر ارائه مقالات علمی، در جهت تشویق دانشجویان و صنعتگران و همچنین کمک به گسترش زمینه‌های کاربردی رباتیک و مکاترونیک یک نمایشگاه و مسابقه خلاقیت به موازات کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین نشست‌هایی در جهت استفاده از ظرفیتها و پتانسیل شرکت‌های خصوصی جهت توسعه صنعت رباتیک مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دکتر نجات در ادامه به محورهای این رویداد سه روزه اشاره کرد و گفت: ربات‌های پرنده و زیرآبی، ربات‌های بیولوژیکی، رباتیک شناختی، ربات‌های همکار، ربات‌های موازی، ربات‌های کابلی، سیستم‌های کنترل، ربات‌های انسان‌نما، سیستم‌های هوشمند و رباتیک، پایداری ربات‌ها، سیستم‌های مکاترونیکی، شناسایی و مدل‌سازی، طراحی حرکت و یادگیری، مکاترونیک نوری، ربات‌های احتمالاتی، ربات‌های تغیر شکل پذیر، رباتیک در توانبخشی، کنترل در رباتیک، ربات‌های خدمات رسان، رباتیک از دور، رباتیک در پزشکی، بینایی و رباتیک، ربات‌های سیار، ربات‌های میکرو و نانو و زمینه‌های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند از جمله محورهای اصلی این رویداد بین‌المللی است.
هفتمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک (کنفرانس بین‌المللی ایکرام) طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه جاری  در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس icrom.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا