کوهنورردان اردبیلی بازگشتند

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: سیاوش شهباززاده و ایرج معانی کوهنورردان اردبیلی پس از فتح قلل آمادابلام و آیلند پیک نپال با ارتفاع بالای ۶ هزار متر به اردبیل بازگشتند.

این ۲ کوهنورد در قلل مرتفع ذکر شده پرچم اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را به اهتزاز درآورده و قابلیت‌های گردشگری استان را با این اقدام نمادین در سطح جهانی معرفی کردند.

در سال‌های اخیر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان منجر به افزایش سفر و ماندگاری مسافران در استان اردبیل شده و اردبیل توانسته به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور تعریف شود.

به گزارش ایرنا ،  استان اردبیل در اجلاس اخیر وزیران گردشگری اگو در خجند تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو نیز خردادماه امسال با استقبال رسمی از ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی در اردبیل برگزار شد.

این اجلاس با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی میهمانان ، صاحب‌نظران، مسئولان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت از کشورهای مختلف جهان و ایران شرکت کردند.

استان اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد قطب چشمه‌های آبگرم ایران محسوب می‌شود و مسئولان استان با تشویق به سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی درصدد معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت هستند.

سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله‌سوار مغان و نیز از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل می‌شوند.

کشورهای عضو اکو با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیونی فرصت مغتنمی برای استان اردبیل به شمار می‌رود که می‌توان با معرفی قابلیت‌های درمانی و به ویژه طبیعت درمانگر استان، پای گردشگران این کشورها را به استان باز کرد.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا