معضل ّبی‌خوابی هر سال بحرانی‌تر می‌شود

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است، هر سال تعداد افرادی که در‌ آمریکا سخت به خواب می‌روند، افزایش می‌یابد. 

محققان با بررسی بیش از ۱۶۵ هزار نفر از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۷ دریافتند، بزرگسالان به طور مداوم به زمان بیشتری نیاز دارند تا به خواب روند و تمام این‌ها به استفاده از گوشی هوشمند باز می‌گردد.

محققان دریافتند که تقریباً پنج میلیون بزرگسال آمریکایی در طول شب بسیار تلاش می‌کنند که بخوابند و پس از گذشت مدت زمان زیاد در نهایت به خواب می‌روند.

محققان با تحلیل داده‌های ۱۶۵ هزار آمریکایی دریافتند، با گذشت این مدت، تعداد بزرگسالانی که گزارش داده‌اند در خوابیدن مشکل دارند ۱.۴۳ درصد افزایش یافت.

محققان دریافتند که تقریباً پنج میلیون بزرگسال آمریکایی در طول شب تلاش می کنند تا در آرامش خواب کنند.با کمال تعجب، مشکل در خوابیدن و خوابیدن بیشتر در افرادی که هفت تا نه ساعت توصیه شده بیشتر از شب را خوابیده‌اند، وجود دارد.

این تیم از دانشگاه ایالتی آیووا، با توجه به تحقیقات قبلی مبنی بر مشکلات خواب شبانه نوجوانان به دلیل استفاده از گوشی‌های هوشمند، باور دارند همین موضوع معضل خواب بزرگسالان نیز است و با مشکل در خواب اختلالات سلامت روان دیگری نیز رخ می‌دهد.

بنیاد ملی خواب توصیه می‌کند بزرگسالان هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت خواب داشته باشند.با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داد که حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی کمتر از ساعت‌های توصیه شده می‌خوابند.

تحقیقات متعدد نشان داده است، خواب ناکافی  خطر چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را افزایش می‌دهد.

این مطالعه جدید در ژورنال Sleep Health منتشر شده است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا