تقویت همکاری های فنی ایران با چین

«سورنا ستاری» در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین که امروز شنبه منتشر شد افزود: ایران به دلیل تحریم ها به دنبال تقویت و رشد بیشتر بخش فناوری است و در این میان به همکاری های بیشتر با چین می اندیشد.

او تصریح کرد تحریم های آمریکا موضوع تازه ای نیست بلکه تاریخی ۴۰ ساله دارد اما ایران تصمیم گرفته است بجای تمرکز بر نفت و انرژی بر فناوری متمرکز شود رشد فناوری برای ایران با اهمیت است این کشور آنقدر توان و استعداد دارد که بتواند در این مسیر توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به گلوبال تایمز روزنامه ارگانی چین گفته است تحریم ها چالش ایجاد می کند اما فرصت آفرین هم هست هر چقدر در یک بخش تحریم ها بر ایران شدیدتر شود زمینه برای رشد یک بخش دیگر فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد بسیاری ایران را با منابع نفت و گاز می شناسند اما حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از ۶ سال پیش که به این مقام رسید تا کنون بر توسعه فناوری تاکید کرده است.

او اظهار کرد ایران در علوم تکنولوژی، نانو تکنولوژی و هوانوردی پیشرفت های چشمگیری داشته است و می خواهد همکاری وسیعتر و گسترده تری با چین داشته باشد.

ستاری گفت در راستای اهمیت به همین همکاری ها در راس یک هیات با بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان به چین سفر کرده و در نمایشگاه شهر شنجن که نمایشگاه فنآوری پیشرفته موسوم به «سی اچ تی اف» است، در جنوب چین شرکت کرده است.

وی اضافه کرد توسعه فناوری در چین او را تحت تاثیر قرار داده است و طرح مرتبط ساختن مدارس و مراکز فرهنگی و کارخانه های چین با یکدیگر می تواند برای ایران نیز مفید باشد.

به گزارش ایرنا،معاون رییس جمهوری اسلامی ایران گفت ما می خواهیم از این روش برای ایران نیز بهره بگیریم زیرا روش های مبتنی بر نظام آموزشی غرب باعث ارتباط کمتر با جامعه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا