مایکروسافت نسبت به فیسبوک، گوگل و اپل اخلاق مدارتر است

این رتبه‌بندی‌ها، مبتنی بر نظرسنجی مصرف‌کنندگان آمریکایی بوده و بر مبنای مواردی چون نحوه خدمت به کارکنان، مشتریان، جوامع، محیط زیست و سهام‌داران تصمیم‌گیری شده است.

مایکروسافت در صدر لیست اخلاقی‌ترین کمپانی‌ها قرار گرفته و پس از آن می‌توان به انویدیا، اپل، اینتل، Salesforce و گوگل آلفابت تا جایگاه ششم اشاره کرد. جالب اینجا است که فیسبوک در این رتبه‌بندی در جایگاه ۱۴۹ قرار گرفته است. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که علت انتخاب مایکروسافت به‌عنوان اخلاقی‌ترین شرکت سال چیست؟

احترام به جوامع مختلف

مایکروسافت در زمینه احترام به جوامع مختلف در بین تمامی شرکت‌ها در جایگاه ۱۳ قرار گرفته و در صنعت خود در جایگاه اول قرار دارد. این شرکت برای احترام به حقوق بشر، در طول فعالیت‌های خود گام‌های برجسته‌ای برداشته است. مایکروسافت سالانه گزارشی‌هایی از حقوق بشر را منتشر می‌کند که جزئیات پیشرفت دراین‌زمینه را شرح می‌دهد. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸، این شرکت ارزیابی مهمی از تأثیر فعالیت‌های روزافزون هوش مصنوعی مایکروسافت بر حقوق بشر (HRIA) را انجام داد. شرکت مایکروسافت همچنین در سال ۲۰۱۸، کمیته‌ی هوش مصنوعی و اخلاقی را در بخش مهندسی و تحقیقات خود تشکیل داده است. این کمیته‌ی داخلی، برای تعریف بهترین شیوه و اصول برای توسعه و استقرار کلیه‌ی محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت تلاش می‌کند.

مایکروسافت ۱/۴ میلیارد دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی در سراسر جهان اهدا کرده است. این شرکت همچنین بانی یک فرهنگ قوی در زمینه جمع‌آوری کمک مالی تا ۱۵۰۰۰ دلار در سال بوده و به ازای فعالیت‌های داوطلبانه کارمندان به ازای هر ساعت ۲۵ دلار به این کمک مالی افزوده است. در نهایت، کارمندان مایکروسافت با مشارکت در این فرهنگ، ۱۶۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ برای کمک جمع‌آوری کردند و در نهایت از سوی مایکروسافت از ۲۱/۷۸۵ سازمان و مدارس در سراسر جهان حمایت شد.

از سوی دیگر مایکروسافت به شکایات و انتقاداتی که در راستای فعالیت‌های او در زمینه‌ی حقوق بشر باشد، پاسخگو خواهد بود. اگر فعالیت مایکروسافت اثرات منفی برمنافع حقوق بشر گذاشته باشد، این شرکت مسئولیت آن را قبول کرده و در نهایت اصلاحات لازم را اعمال کرده است. شرکت مایکروسافت اخیرا برخی از سازوکارهای موجود خود را در زمینه‌ی حقوق دیجیتال مورد بررسی قرار داده و با کمک مشاوری خارجی، کارایی آن را ارزیابی کرده است.

احترام به کارکنان

مایکروسافت در زمینه احترام به کارکنان در بین تمامی شرکت‌ها در جایگاه سوم قرار گرفته و در صنعت خود در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت بالاترین سطح اطلاعات را در مورد جمعیت آماری نیروی کار خود ارائه داده است. مایکروسافت اطلاعات مربوط به کارکنان خود را اعم از شغل، جنسیت و قومیت ارائه می‌دهد.

این شرکت همچنین در تلاش است تا به ایجاد یک مرکز کشف استعداد، ایجاد برنامه‌های آموزش فناوری و سوادآموزی در مدارس (TEALS) بپردازد. درواقع مایکروسافت قصد دارد تا به دبیرستان‌ها کمک کند تا با یک برنامه‌ی جامع، علوم کامپیوتر را توسعه دهند. در طی پنج سال گذشته، بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این برنامه‌های اموزشی مایکروسافت دختر بوده‌اند و ۳ درصد آن‌ها با اقلیت‌های قومی شناخته شده‌اند.

مایکروسافت خدمات مراقبت از کودکان را نیز در اختیار کارمندان خود قرار داده است. برای بیش از یک دهه، مایکروسافت کمک هزینه‌ها، تخفیف‌ها و پشتیبانی‌هایی برای مراقبت از کودکان را در اختیار کارکنان خود قرار داده بود. در نهایت در سال ۲۰۱۹، این شرکت، خدمات مراقبت و پشتیبانی کودک را از ۱۰۰ به ۱۵۰ ساعت در سال گسترش داد و شرایط خوبی را برای کارمندانی که فرزند داشتند فراهم کرد. در نهایت والدین هرگز نگران فرزندان خود نخواهند بود و مایکروسافت دراین‌زمینه نهایت همکاری را با کارکنان خود داشته است.

مایکروسافت با آغوش باز و کاملا سخاوتمندانه از کارمندانی که فرزند دارند پشتیبانی کرده و نکته‌ی جالب دیگر این است که همه‌ی والدین جدید در مایکروسافت، ۱۲ هفته مرخصی خواهند داشت. از سوی دیگر برای مادرانی که فرزندی به دنیا می‌آورند ۸ هفته مرخصی اضافه‌تر ارائه خواهد شد که روی هم ۲۰ هفته می‌شود تا کنار فرزندشان باشند و به ازای هر هفته تا ۱۰۰۰ دلار در اختیار این کارمندان قرار خواهد گرفت. مایکروسافت همیشه با شناخت و اهمیت به خانواده مخصوصا خانواده‌های جدید قدم برداشته است.

احترام به محیط زیست

 مایکروسافت در زمینه احترام به محیط زیست در بین تمامی شرکت‌ها در جایگاه نهم قرار گرفته و در صنعت خود در جایگاه دوم قرار دارد. از سال ۲۰۱۲ این شرکت به حفظ ۱۰۰ درصدی کربن پرداخته و این امر تاحدود زیادی به دلیل برنامه‌های حذف کربن در مایکروسافت صورت گرفته است.

از سوی دیگر در سال ۲۰۱۸، وزن بسته‌بندی محصولات را برای دستگاه‌های جدید تا ۲۰ درصد کاهش داد و این میزان کاهش، از اهداف شرکت تا سال ۲۰۲۰ نیز فراتر رفته است. این شرکت از ارزیابی‌های چرخه زندگی و آنالیز جریان ارزشی برای بهبود بهره‌وری منابع و بسته‌بندی استفاده کرده است. از سوی دیگر با ارائه‌ی بسته‌بندی در اندازه‌های مناسب و مواد سبک جدید، احترام به محیط زیست را به تصویر کشیده است.

مایکروسافت اهداف پایدار خود را در زمینه‌ی محیط زیست در سه حوزه‌ی اصلی برنامه‌ریزی می‌کند که می‌توان به کربن و انرژی، آب و اکوسیستم و به حداقل رساندن زباله اشاره کرد. این شرکت همچنین رویکرد «tech-first» برای پایداری را بررسی کرده و ۵۰ میلیون دلار در طرح ابتکار هوش مصنوعی برای زمین سرمایه‌گذاری کرده است. این طرح درواقع سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی و سایر ابزارهای رایانش ابری استفاده می‌کنند را برای نظارت و کمک به مدل سازی و مدیریت آب‌و‌هوا، کشاورزی و تنوع زیستی تشویق می‌کند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا