رهایی از اقتصاد نفتی با همت جهادگران دانشگاهی

مریم ملونی در حاشیه گردهمایی روسای پارک ها و مراکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی که روز گذشته با حضور روسای سه پارک علم و فناوری، معاونین فناوری ۲۴ مرکز رشد و دبیران ۱۹ مرکز نوآوری(منش) در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به نقش فعالیت های جهاد دانشگاهی در زیست بوم فناوری کشور به سیناپرس گفت: هم اکنون جهاد دانشگاهی با شکل دهی زنجیره ارزشی، روند بسیار مناسبی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: آنچه اکنون در گام های توسعه ای جهاد دانشگاهی مدنظر ماست، این است که بتوانیم با کمک ظرفیت ها و زیر ساخت های خوب این مجموعه، در عرصه های تخصصی، طرح ها و فعالیت های خاصی را که اکنون در توسعه اقتصاد دانش بنیان ارزش افزون است، به جلو پیش ببریم.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علم و فرهنگ و نگاه تخصصی این دانشگاه به حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: به عقیده ما دانشگاه پیشران فناوری است و اگر نباشد زنجیره ای شکل نمی گیرد. دراین میان جهاد دانشگاهی، دانشگاهی بزرگ است که همه این زنجیره ها را دارد. این زنجیره با فراهم شدن بستری که در حوزه های فناوری به صورت خاص فعالیت کند، می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند.

 وی در پاسخ به اینکه چقدر تا رسیدن به رهایی از اقتصاد نفتی فاصله داریم گفت: کشورما در حوزه های مختلف فناوری متفاوت عملکرده است. به عنوان مثال ما در حوزه نانو تاثیرگذار بوده ایم اما در دیگر رشته ها توسعه یافته ایم به همین دلیل در کشور شکاف بین فناوری هایمان زیاد است اما امیدوارم با همت جوانان خلاقی که اکنون در این مرز و بوم وجود دارد و مجموعه های مانند جهاد دانشگاهی به زودی به این هدف بزرگ برسیم.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا