ساخت ساعت‌های قارچی ضدآب در اندونزی

«آرلامبانگ آگیدارما» رئیس تحقیقات در مرکز Mycotech در بندونگ، استفاده از چرم قارچ برای ساخت بند ساعت مچی برای تجارت کوچک خود را آغاز کرد.

به گفته آگیدارما، ساعت‌های چرمی قارچ هر دو نسبت به سایر مواد معدنی یا پوست حیوانات بسیار قوی و انعطاف پذیر، ضد آب و از همه مهم‌تر سازگار با محیط زیست هستند.

آگیدارما گفت که وی و تیمش ۳ سال است که انواع مختلف قارچ‌ها را آزمایش می‌کنند. وی افزود: در پایان آن‌ها نوعی قارچ را یافتند که می‌توان ریشه‌های این را به ماده‌ای قوی تبدیل کرد. آگیدارما می‌گوید این روند پیچیده است و می‌تواند حدوداً سه هفته طول بکشد تا تنها ۱۰ متر مربع از مواد تولید شود، اما ارزش آن را دارد.

هزینه ساخت پوست از قارچ در مقایسه با تهیه مواد پوستی مانند پوست بر اساس روغن کمتر است و روند ساخت پوست از قارچ مقادیر کمتری از دی اکسید کربن را در مقایسه با مثلاً پوست گاو ساطع می‌کند. تیم Agidarma همچنین از مواد طبیعی برای تغییر رنگ پوست مانند برگ، ریشه و باقیمانده غذا استفاده می‌کنند.

به گزارش تابناک،آگیدارما توضیح می‌دهد که پوست استخراج شده از قارچ، رنگ‌ها و رنگدانه‌ها را بیشتر از پوست استخراج شده از حیوانات جذب می‌کند. شرکت ساعت سازی اندونزی Pala Nusantara بند‌های مچی را برش داده، مونتاژ و برای تهیه ساعت مچی از آن‌ها استفاده می‌کند.

ساعات قارچ برای افرادی که آلرژی به پوست حیوانات دارند می‌تواند مناسب باشد. ساعت مچی چرمی قارچ بین ۶۴ تا ۹۳ دلار قیمت دارد که بیشتر آن‌ها بصورت آنلاین فروخته می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا