روزجهانی مردها

  • روزجهانی مردها و پسران

روز 19 نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی مردان شناخته می شود. این روز به روایتی از سال 1992 به ابتکار پرفسور توماس آستر نامگذاری شده است و از سال 1999 به شکل فراگیرتر در آمد و هر سال به تعداد کشورهایی که این مناسبت جهانی را برگزار می کنند افزود شد آنچنان که هم اکنون در بیش از 60 کشور جهان روز جهانی مردان برگزار می شود.

هر سال در تاریخ 19 نوامبر روز جهانی مردان و تاریخ 20 نوامبر روز جهانی کودک در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و همزمانی این دو روز فرصتی را برای مردان، خانواده‌ها و کودکان فراهم می‌کند تا 48 ساعت در کنار هم شاد باشند. سال گذشته میلادی (2013) مراسمی به مناسبت این روز در بیش از 70 کشور جهان برگزار شد. هدف از نامگذاری این روز به نام مردان و پسران توجه به سلامت مردان و پسران، ارتقای تساوی جنسیتی و ترویج نقش مثبت مردان در اجتماع است.

  • روز جهانی توالت

۱۹ نوامبر از سوی سازمان ملل متحد (UN)، روز جهانی توالت (World Toilet Day) نام گرفته. این مناسبت نمادین، برای آگاهی بخشی به جوامع بشری درباره آسیب هایی که عدم استفاده از سرویس های بهداشتی برای انسان و کره زمین ایجاد می کند، در نظر گرفته شده است. در همین راستا، از سال ۲۰۰۱ میلادی، سازمان بین المللی توالت (World Toilet Organization) تاسیس شد تا توسعه سرویس بهداشتی مدرن را در سراسر جهان در دستور کار قرار دهد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا