ماهواره استارلینک پرتاب شد

 به گزارش پایگاه اینترنتی parabolicarc، قرار است این پرتاب ساعت ۹:۵۶ دقیقه صبح روز دوشنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) از مجموعه پرتاب ماهواره واقع در پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شود. درصورت عدم انجام این پرتاب در روز دوشنبه این پرتاب ساعت ۹:۳۴ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی روز سه شنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) انجام خواهد شد.

ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع ۲۸۰ کیلومتری زمین مستقر می‌شوند و قبل از افزایش مدار، مهندسان شرکت اسپیس ایکس به بررسی داده‌ها می‌پردازند تا اطمینان حاصل کنند که همه ماهواره‌های استارلینک طبق آنچه در نظر گرفته شده، کار می‌کنند. زمانی که این بررسی تمام شد، ماهواره‌ها با استفاده از پیش‌ران‌های یونی خود به مدارهای مورد نظرشان می‌روند.

اسپیس ایکس در حال توسعه یک سیستم اینترنت باند پهن با تأخیر کم است تا نیاز مصرف کنندگان را در سراسر جهان تامین کند. پروژه استارلینک که متشکل از مجموعه‌ای از ماهواره‌هایی است که در مدار پایین زمین قرار می‌گیرند، اینترنت سریع و قابل اعتمادی را به جمعیت‌هایی ارائه می‌دهد که دسترسی کمی به اینترنت دارند و یا اصلا به اینترنت دسترسی ندارند؛ مانند افرادی که در جوامع روستایی و مکان‌هایی زندگی می‌کنند که خدمات اینترنت در آنجا خیلی گران بوده یا غیرقابل اعتماد است.

شرکت اسپیس ایکس از ماه مه که آخرین ماهواره‌های استارلینک خود را در مدار قرار داد، ظرفیت طیف را برای کاربر از طریق ارتقاء طرحی که استفاده از باندهای Ka و Ku را به حداکثر می‌رساند، افزایش داده است. علاوه بر این، اجزای هر ماهواره ۱۰۰ درصد از بین رفتنی است و بعد از اتمام چرخه عمرشان به سرعت در اتمسفر زمین می‌سوزند.

هدف پروژه استارلینک ارائه اینترنت به بخش‌هایی از آمریکا و کانادا پس از شش پرتاب و گسترش پوشش اینترنت خود در جهان پس از ۲۴ پرتاب است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا