درمان بیماری‌ها با اندام‌های تولیدی از سلول‌های بنیادی

دکتر علی خادم‌حسینی پروفسور دانشگاه ucla و برگزیده سومین جایزه علمی و فناوری  مصطفی(ص) ۲۰۱۹ در مراسم اعطای این جایزه در تالار وحدت افزود: درست کردن اندام بدن از بافت‌های بدن برای پزشکی امری مهم است، امیدواریم در آینده این کارها بسیاری از بیماری‌ها را رفع کند.
وی بیان کرد: ما همواره تحقیقاتی در دست بررسی داریم که در حوزه ساخت اندام‌های بدن است که به جای دارو در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند، این تحقیقات برای درمان بیماری‌های مختلف با استفاده از بافت‌های بدن انسان به جای دارو است که تاکنون مطالعات زیادی انجام داده‌ایم.
برگزیده سومین جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: طرح هیدروژل‌های نانو و بایو ساختار برای کاربردهای زیست – پزشکی هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد و برخی تحقیقات انجام شده به مرحله کارآزمایی بالینی نیز رسیده است.
خادم حسینی گفت: اندام‌هایی که قرار است با استفاده از این علم به تولید برسانیم قلب، کلیه و کبد هستند و امیدواریم در آینده بسیاری از بیماری‌ها به واسطه این اندام ها بهبود یابد.
وی افزود: اقدامات انجام شده توسط بنده مانند میوه روی درخت است و شاخه‌های این درخت را دانشجویان من تشکیل می‌دهند.
برگزیده سومین جایزه مصطفی(ص) با اشاره به اینکه خانواده از بچگی سعی کردند که فرهنگ قوی بودن را به من یاد بدهند، گفت: پایه این درخت باید قوی باشد زیرا در این مسیر ممکن است با شکست مواجه شویم اما چون هدف داریم پیش می‌رویم و ناامید نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه موفقیت دست انسان است، تاکید کرد: باید فرد در این مسیر چند آیتم را در نظر داشته باشد، ابتدا علاقه و کنجکاوی است که این امر را هیچکس نمی‌تواند از فرد بگیرد، دوم اینکه شکست همیشه وجود دارد و برای هر کاری شکست‌های زیادی وجود دارد، سوم موفقیت دست خود انسان است.
خادم حسینی ادامه داد: دانشجویان بسیاری در کشورهای اسلامی دیده‌ام که دانایی و فکر خوبی دارند و این جایزه می‌تواند تشویقی برای کارکردن این جوانان باشد، جایزه مصطفی (ص) می‌تواند علم و فرهنگ را در جوامع اسلامی رشد دهد.
پروفسور علی خادم حسینی عضو انجمن شیمی آمریکا و استاد رادیولوژی و مهندسی شیمی و مهندسی زیستی دانشگاه کالیفرنیا و پروفسور اوگور شاهین از کشور ترکیه، استاد پزشکی دانشگاه ماینز آلمان نیز در بخش زیست پزشکی سومین جایزه مصطفی به عنوان برگزیده، معرفی شدند.
همچنین پروفسور حسین بهاروند امروز همراه با پروفسور عمران اینان (Umran Inan)  رئیس دانشگاه کوک ترکیه و عضو انجمن فیزیک آمریکا از کشور ترکیه و پروفسور محمد عبدالاحد عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به عنوان برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۹ از کشورهای اسلامی، در بخش برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی برای اثر درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول درمانی معرفی و تجلیل شدند.

منبع : ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا