پنج دانشمند برجسته جهان اسلام معرفی شدند

سومین دوره جایزه مصطفی (ص) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) اعطا شد.در این دوره از برگزاری جایزه مصطفی (ص)، دو دانشمند ترکیه‌ای و سه دانشمند ایرانی به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

پروفسور "اوگور شاهین" (Ugur Sgahin)، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان متولد سال ۱۹۶۵ از ترکیه با اثر توسعه و آزمایش بالینی واکسن‌های درمان سرطان بر اساس mRNA برای هر بیمار به صورت فردی با توجه به جهششان و پروفسور "علی خادم حسینی" عضو انجمن شیمی آمریکا و استاد رادیولوژی و مهندسی شیمی و مهندسی زیستی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) متولد ۱۹۷۵ در ایران با اثر هیدروژل‌های نانو و بایو ساختار برای کاربردهای زیست-پزشکی به طور مشترک در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی این دوره از جایزه مصطفی (ص) به عنوان برگزیدگان بخش اصلی وتخصصی معرفی و تقدیر شدند.

در بخش برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی 

پروفسور "عمران اینان" از کشور ترکیه همراه با پروفسور "حسین بهاروند" و پروفسور "محمد عبدالاحد" از ایران به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

پروفسور عمران اینان (Umran Inan) برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ از کشور ترکیه، رئیس دانشگاه کوک ترکیه و عضو انجمن فیزیک آمریکا، متولد سال ۱۹۵۰ دارای اثر درک اثر متقابل موج و ذره حالت whistler در فضای نزدیک زمین و اتصال الکتروشیمیایی بین تخلیه رعد و برق و اتمسفر بالا در حوزه فیزیک یونسفری و جوی است، همچنین پروفسور حسین بهاروند، استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان از ایران متولد سال ۱۹۷۲ از ایران دارای اثر درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول بنیادی است.
پروفسور محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ از کشورهای اسلامی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تهران، از ایران متولد سال ۱۹۸۲ ایران با اثر ترجمه رفتار سلول‌های سالم و سرطانی در حوزه الکترونیک (شیوه‌های نوین تشخیص و درمان سرطان) حوزه علم و فناوری نانو است.
جایزه مصطفی (ص) هر دوسال یک بار به انتخاب برگزیدگان در حوزه‌های نانو، فناوری اطلاعات، زیستی و پزشکی، بخش عمومی و بخش دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی اعطا می‌شود. سومین دوره جایزه در بخش‌های فناوری اطلاعات و نانو برگزیده نداشت.

جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری در جهان، به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان از سال ۹۴ به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا