حسین بهاروند، برگزیده‌ بخش دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی

مراسم اختتامیه‌ سومین آیین اعطای جایزه‌ی مصطفی(ص)، صبح امروز (دوشنبه، 20 آبان‌ماه) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهور، دکتر علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر علی‌رضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی و جمعی از مقامات کشوری و دانشمندان جهان اسلام برگزار شد.
دکتر حسین بهاروند برگزیده‌ بخش دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی، استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و متولد سال ۱۹۷۲ از ایران است. عنوان اثر وی «درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول بنیادی» است.

درباره‌ پروفسور بهاروند

دکتر حسین بهاروند که ماه‌ های گذشته در تازه‌ترین فهرست پژوهشگران برتر پراستناد علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای سال ۲۰۱۹ قرار گرفت و برنده‌ جایزه‌ معتبر آکادمی جهانی علوم (TWAS) برای نخستین‌ بار از ایران در حوزه‌ی زیست‌شناسی شد، استاد ممتاز، موسس و رییس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌ های بنیادی پژوهشگاه رویان است. او در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار سلول‌های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد و در سال ۱۳۸۷ به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد.

این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری و پیگیری کنند.

زمینه‌های پژوهشی او پیرامون ارتقای تحقیقات ترجمانی و پزشکی بازساختی از دیدگاه سلول‌های بالینی متعدد و پیوند سلول‌های بنیادی بافتی مشارکت داشته است و همچنین در زمینه توسعه تولید صنعتی سلول‌ها فعالیت می‌کند. تاکنون از او بیش از ۳۵۰ مقاله علمی بین‌المللی و چهارکتاب به زبان انگلیسی توسط انتشارات Springer و John Wiley به چاپ رسیده است. وی تاکنون موفق به کسب ۳۰ جایزه ملی و بین‌المللی شده است. از جمله این افتخارات، دریافت جایزه بین‌المللی یونسکو در حوزه علوم زیستی در سال ۲۰۱۴ به‌واسطه تحقیقات او روی سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی در راستای بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها است. همچنین، وی در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یکی از ۲۰ فرد تاثیرگذار سلول‌های بنیادی از سوی سایت معتبر The Niche در سطح جهانی معرفی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا