کارآفرینان جوانی که نیاز به حمایت دارند

حمید صلواتی از انجمن شرکت های دانش بنیان در مورد استارتاپ فیلری که برایش زحمات فراوانی کشیده اند ،گفت: استارتاپ فیلری مجموعه ای است که در واقع داستان های موفقیت و شکست کسب و کارهای موجود را به صورت داستان روایت گری می کند و در نهایت کسب و کارهایی که علاقه مند به فعالیت هستند را با مشاوره هایی که دارد احیا می کند.

وی افزود: ما همچنین دوره های آموزشی برای نو آفرینان برگزار می کنیم و سپس آن را درقالب یک کسب و کار سالم در سایت معرفی می کنیم تا به واسطه بحث برون سپاری بتوانند جذب سرمایه گزار و موارد دیگر را داشته باشند و آن کسب و کار را به سمت پیشرفت هدایت نمایند.

این عضو شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: همه افراد می توانند به صورت رایگان از این داستان ها استفاده کنند و حتی پست های خود را به اشتراک بگذارند و به تبع نظرات دیگران را نیز مشاهده کنند .

به دنیای کسب و کار اینترنتی وارد شوید

عاطفه نوربخش عضو نواستارتاپ ورد پرس آی ان جی در مصاحبه با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار کرد: وب سایتی را تشکیل دادیم درآن آموزش ورد پرس به زبان ساده را شروع کردیم تا کمک کنیم هرکس بتواند سایت خودش را به راحتی راه اندازی کند و همچنین به دنیای کسب و کار اینترنتی وارد شود.

وی افزود: گروه ما بدون هیچ سرمایه اولیه کار خود را از صفر آغاز کرد و اکنون توانستیم بعد از یک سال به رتبه هزار در ایران برسیم و بیش از ۷۰۰ مقاله در سایت خود به صورت رایگان منتشر کنیم و دوره های حضوری و غیرحضوری ورد پرس و تولید محتوا در ورد پرس برگزار می کنیم که ۴ دوره از دوره های حضوری ما برگزار شده و از صفر تا صد طراحی سایت با سیستم محتوای ورد پرس را آموزش داده ایم.

طراحی کوله و چادر خورشیدی

الهام ایمانیان یکی دیگر از نوآفرینان در مورد فعالیت گروه شان،گفت: کوله و چادر خورشیدی طراحی کردیم که بر اساس سلول های خورشیدی کار می کند به طوری که فقط برای نور مستقیم خورشید نیست و نور غیر مستقیم نیز تاثیرگزار است حتی در سالن هایی که پنجره های کوچک داشته باشد و نور خورشید در سالن بتابد می تواند تولید برق کند.

وی عنوان کرد:همچنین کوله هایی که باتری های شارژ برق دارد و نیروی برق را ذخیره می کند را طراحی کردیم،تا برای کسانی که کوهنورد و جهان نورد هستند نیز می تواند مفید باشد.

 کارآفرین کوله های خورشیدی افزود : در خود چادر لامپ و فن تهویه هوا و خنک کننده قرار گرفته است و در کوله ها نیز محفظه ای برای نگهداری از لپ تاپ و همچنین محل کابل یو اس بی تعبیه شده است که پاوربانک بودن این کوله ها از نکات جالب و مفید آن به شمار می رود.

وی افزود: کیف و چادر آفتابی این قابلیت را دارد که حتی در هوای ابری و بارانی نیز شارژ شود چراکه تمامی صفحات خورشیدی نصب شده بر روی آن ها ضد آب هستند و هرکدام حدود ۲۰ سال کار می داد.

کارآفرین کوله های خورشیدی بیان کرد: صفحات خورشیدی نصب شده بر کیف و چادر هرکدام ۳وات برق تولید می کند که برای یک روز کامل بدون نور آفتاب می توانید از برق تولیدی آن استفاده نمایید.

وی تصریح کرد: ذخیره انرژی صفحات خورشیدی بستگی به حجم باتری که داخل کیف ها نصب شده دارد، اگر بخواهیم می توانیم باتری هایی که باحجم ذخیره انرژی بالایی هستند سفارش دهیم اما درحال حاضر باتری هایی که در کیف ها نصب هستند به دلیل هزینه بالای آن ها حدود ۴ ساعت شارژ آن به طول می انجامد.

ایمانیان گفت: پک کامل چادر و کیف خورشیدی به دلیل اینکه نمونه اولیه هست ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارداین درحالی اس که اگر به تولید انبوه برسد، قیمت آن نصف خواهد شد.

گزارش: علی احمدی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا