تولید کود طبیعی مایع حاوی اسید آمینه ممکن شد

مژگان نادری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بهاران استان گلستان، در خصوص این محصول دانش بنیان گفت: این محصول یک کود کاملا طبیعی مایع است که از محصول جانبی پالایشگاه غلات و بر پایه گیاه (ذرت) تولید می‌شود.
وی ادامه داد: این محصول با نام تجاری «ویوا کیوتن» عرضه می شود که به عنوان کود حاوی اسید آمینه برای تمام محصولات زراعی و باغی در فاز رشد زایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
نادری افزود: به بیان ساده تر ویوا کیوتن یک کود طبیعی و مایع بر پایه گیاه (ذرت) است که کاملا در آب حل شده و حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای آمینه است که از هیدرولیز آنزیمی پروتئین‌ها به دست آمده است.
وی مصرف این کود را برای کشاورزان دارای فواید بسیار دانست و خاطرنشان کرد: مصرف منظم ویوا کیوتن منجر به رشد رویشی یکنواخت گیاه، بهبود کمی و کیفی محصول و افزایش عمر قفسه‌ای آن می شود. علاوه بر این کود مورد نظر قابلیت حل شدن با کودهای دیگر را نیز دارد.
مدیرعامل شرکت ویوا کود، عنوان کرد: با توجه به کاربردهای این محصول می توان گفت که بازار هدف و مصرف‌کنندگان نهایی آن کشاورزان و شرکت های کشت و صنعت هستند که می توانند با استفاده از این محصول از فواید آن نیز بهره مند شوند.
وی با اشاره حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده از جانب صندوق به صورت سرمایه در گردش برای تولید کود ویوا کیوتن، استفاده شد؛ همچنین این تسهیلات اشتغال ۱۱ نفر را در این مجموعه تثبیت کرده است.
نادری کود تولید شده در این شرکت را به لحاظ کیفیت و قیمت با نمونه های مشابه خارجی آن قابل رقابت دانست و افزود: ما به دلیل داشتن دو مزیت قیمت پایین تر و کیفیت بهتر در این محصول، توانسته‌ایم ۳۲ هزار لیتر از کود ویوا کیوتن را به سرعت به فروش رسانده و به یک برند شناخته شده در بازارهای مختلف ایران تبدیل شویم.
وی در خصوص چشم انداز این مجموعه برای این محصول دانش بنیان، با تاکید بر اینکه، ایجاد بازارهای صادراتی یکی از  اهداف اصلی این شرکت دانش بنیان است افزود: از آنجا که کود مانند دارو برای صادرات به کشور دیگری باید در کشور مقصد ثبت شود، این محصول نیز در نیوزیلند ثبت اولیه شده و برای انجام کشت های آزمایشی مجوز دارد اما اکنون به دلیل نبود امکان تبادلات بانکی، تمام توافقات متوقف شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا