برچسبی برای لاغری

«چاقی» یک بیماری جدی است که علاوه بر عدم تناسب اندام، سلامت انسان را به خطر می اندازد. استارتاپ‌ها که این روزها در هر حوزه ای با اقدامی نوآورانه رنگ آمیزی بسیاری از رویاهایمان را انجام داده اند در این حوزه نیز ورود داشته اند.
محققان از حوزه های گوناگون همچون زیست فناوری، نانو فناوری، مهندسی شیمی و علوم اعصاب یک کسب و کار نوپا راه انداخته‌اند. آنها در حوزه چاقی و درمان آن محصولی متفاوت را به زودی روانه بازار می‌کنند. "برچسب پوستی لاغری" نام این محصول است.
نازیلا جعفری مدیر این استارت اپ درباره این محصول بیان کرد: برچسب‌هایی برای لاغری در بازار وجود دارد اما سازوکار اثر این برچسب متفاوت است. این برچسب قابلیت رهایش دارو دارد. دارویی که با عبور از پوست بر روی بافت چربی اثر می‌گذارد تا آنها را حذف کند.
وی ابراز کرد: داروی استفاده شده نیز گیاهی است و  هیچ نوع ضرر و آسیبی برای سلامتی ندارد. نکته دیگر این محصول عملکرد ماده موثره گیاهی در بستری نانویی است که عملکرد آن را بهینه می‌کند.
به گفته جعفری، تحقیقات بر روی فاز حیوانی با موفقیت انجام شده است. حیواناتی که مورد آزمایش قرار گرفتند کاهش بافت چربی شان مشهود بود. همچنین فاکتورهای خونی حیوانات نیز بررسی شد و هیچ تغییری در آن مشاهده نشد. پس از کامل شدن مراحل تحقیقات در فاز انسانی محصول روانه بازار می شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا