ربات‌های خودران گوکل در روسیه آزمایش شد

ربات "سطح نورد یاندکس"(Yandex.Rover) قادر به حمل بسته‌های کوچک در محل دفتر مرکزی "یاندکس" در مسکو است.در مراحل آزمایشی این ربات موفق به حمل و تحویل بسته‌های کوچک بین دفتر این شرکت و ایستگاه اتوبوس شرکت بودند.

"یاندکس" یک شرکت فناوری اطلاعات روسی است که بزرگترین موتور جستجوی روسیه و هشتمین موتور جستجوی جهان را اداره می‌کند. همچنین این شرکت توسعه دهنده سرویس‌ها و محصولات اینترنتی بسیاری هم بوده‌ است. صفحه خانگی Yandex.ru محبوب‌ترین وبسایت در روسیه است.

"یاندکس" گفت که ربات‌ها کاملا خودران هستند اما با این حال از راه دور نیز بر روی آنها نظارت می‌شود. ربات مذکور می‌تواند اشیاء را شناسایی کند، مسیر را سریعا پیدا کند، هگام عبورعابر پیاده و حیوانات متوقف می‌شود و هنگام عبور از کنار موانع به آنها برخورد نمی‌کند. این ربات حتی قادر است در تاریکی نیز حرکت کند.

"دیمیتری پولیشچاک"(Dmitry Polishchuk)، رئیس بخش خودروهای خودران در یاندکس گفت: ما از فناوری‌های جدید برای ساخت خودرویی خودران که مجهز به چند حسگر است استفاده کردیم. من معتقدم که ربات‌هایی همانند این در آینده نزدیک کاربردهای متنوعی خواهند داشت.

شرکت یاندکس گفت که در آینده سطح نورد یاندکس می‌تواند برای تحویل سفارشات غذا توسط سرویس تحویل غذای یاندکس نیز مورد استفاده قرار گیرد. شرکت یاندکس گفت این ربات همچنین می‌تواند در دسترس شرکت‌های دیگر نیز قرار گیرد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا