حمایت از محققان دو برابر شد

ایمان افتخاری عمده فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در حوزه‌های مختلف همچون حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله‌های دکتری، حمایت از همایش‌ها و رویدادهای علمی، کرسی پژوهشی، پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری دانست.
وی همچنین گفت: صندوق همواره سعی می‌کند متناسب با ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی در تولید علم، فناوری و پژوهش‌ها توازن و نگرشی صحیح برقرار کند؛ بنابراین در دوره جدید فعالیت مواردی همچون ایجاد تنوع در نوع فعالیت‌ها و ارائه خدمات، بهبود کیفیت، هدف‌گرایی و آمایش پژوهشی به عنوان رویکرد مورد توجه جدی قرار گرفت.
افتخاری به برنامه‌های جدید این صندوق اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه‌های گوناگون مثل چالش، پیشگامان، میثاق و پیشتازان از دیگر راهبردهای جدید صندوق است.
وی افزود: هدف از این طرح‌ها، شکل‌گیری گروه‌های پژوهشی، افزایش حمایت از آن‌ها و ارائه حمایت‌های اثرگذارتر است. به عنوان مثال، برنامه میثاق توجه ویژه‌ای به علوم پایه و علوم انسانی دارد و با توجه به محتویات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است. این طرح در ۶ محور سبک زندگی، خانواده، اقتصاد مقاومتی، گردشگری، فضای مجازی و حقوق شهروندی پروپوزال محققان را برای حمایت دریافت می‌کند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا